Jump to content

"nødvendig" å legge ny pakning mellom kjøl og skrog på gammel båt.


bukt

Recommended Posts

Som emnetittel er jeg litt usikker på om jeg bør løfte skrog av kjøl og rengjøre og legge nyt pakning mellom skrog og kjøl... er en kamerat som mente det var lurt da jernkjøler ruster så man risikerer lekkasje der med årene...

 

Er dette noe man gjør på eldre båter eller holder det å pusse kjøl og legge ny fuge rundt med eks tec7...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

er en kamerat som mente det var lurt da jernkjøler ruster så man risikerer lekkasje der med årene...

Stemmer det han sier, men usikker om lekasjen kommer om 30 eller 300 år. Jeg ville ikke gjort noe med dette. Husk at det bare er åpning inn i båten gjennom hullene til kjølboltene. Det er også mye sikafeks i dette området, så lekkasjen kommer først når kjølboltene er rustet til halv tykkelse.

Link to post
Share on other sites

Stemmer det han sier, men usikker om lekasjen kommer om 30 eller 300 år. Det er også mye sikafeks i dette området, så lekkasjen kommer først når kjølboltene er rustet til halv tykkelse.

 

 

kjølboltene er rustfrie så da skulle det gå bra... det jeg var litt usikker på med tanke på det han sa var om kjølen kunne "løsne" litt hvis den ruster bort litt mellom kjøl og skrog... men det skal kanskje mye til det...

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med pacuare, ikke gjør noe med det før det evt. begynner å lekke. Hvis det er en mamba 29 du har, kan jeg nesten garantere at den holder tett i veldig lang tid. Ingen grunn til å ta av kjølen å begynne å tette på nytt. (Det er forresten en kjempestor jobb) En jernkjøl ruster, men jeg har aldri opplevd at den har rusta så mye mellom skrog/kjøl at det har blitt problemer med tetting..

Link to post
Share on other sites

Hvis det er en mamba 29 du har, kan jeg nesten garantere at den holder tett i veldig lang tid. Ingen grunn til å ta av kjølen å begynne å tette på nytt. (Det er forresten en kjempestor jobb) En jernkjøl ruster, men jeg har aldri opplevd at den har rusta så mye mellom skrog/kjøl at det har blitt problemer med tetting..

Er det jeg håpet på... da blir den på

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...