Raymond Romsdal Startet 8.Juli.2014 Del på Facebook Startet 8.Juli.2014 Lå i 3300rpm da den ene motoren døde og alarmen kom på.. Åpner motorrommet, all olje ligger oppå motoren og i kjøl... Tusler hjem på en motor, prøvestartet når vi kom hjem, starta som et skudd.. Mistenker blowby, skal fylle på olje imårra og prøvestarte på nytt og lytte etter snekkelyd i oljelokket.. Noen vært ute for det samme? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Har sett det før - høres ut som gjennomslag. Brent hull i stempel eller revet foring (foringer) og stempel (stempler).. Du kan sikkert fyre opp og den går som en klokke - du må belaste motoren i drift før du får noe resultat. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Juli.2014 Del på Facebook Svart 8.Juli.2014 Ja, slett ikke uvanlig på turbomotorer dette. Manglende underspyling kan være årsak. Et stempel har blitt for varmt så sylindertrykket blåser ned i bånnpanna, oljen blir så trykket ut alle mulige plasser, igjennom peilepinnerøret, veivhusventilasjon og iblandt også simmerrinnger. Ta en kompresjonstest, sjekk underspylingen og sjekk dieseldysene. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Underspylingssjekk må vell motoren rives først? Lure på om det blir småturer på en motor isommer og motorfix til vinteren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.