Jump to content

Gøtakanal/svenskekysten

Nor Star 35

Recommended Posts

Vi kjørte i fjor opp til Venersborg med båt, en fantastisk fin tur. Nå har vi lyst til å ta resten av Gøtakanalen og kanskje kjøre ned svenskekysten og rundt mellom Danmark og Sverige. Er det noen som kan komme med noen råd eller anbefalinger rundt denne turen, ser at vi må en del utaskjer for å komme rundt.

Fra Stockholms sydlige skærgård til skærgården begynder igen syd for Göteborg er der tæt på 400 nm. Det er altså et pænt langt stykke og jeg ved af egen bitter erfaring at det kan blæse godt og læææænge fra vest når man skal op langs Hallands kyst. Så det er med at have rigtig god tid til turen for du kan risikere at blæse inde længe flere steder.

Men det er eb fantastisk tur, og dem jeg kender der har taget den har været meget fascinerede! Dog mener jeg ikke at Bitteliten har taget den, men Bjørn Løvjomås har været inde og er vendt om og har skrevet en del om det herinde i denne tråd : https://baatplassen.no/i/topic/102107-goeta-kanal-til-torsdag/

Desuden husker jeg andre tråde om den, så prøv et søg og se hvad der dukker op!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...