Roger og Olina Startet 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2014 Hei folkens. Skal bytte propell på Summer`n i dag. Dette er jo strak aksel. Er mutteren satt på links? Noen som vet, så jeg slipper å ødelegge for masse penger her. Ser ikke hvilken rettning gjengene går pga mutteren. Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 (redigert) Min var ikke links, Roger.. (høyredreid propell, det har nok du også) Redigert 9.Juli.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Var ikke hos meg heller (venstredreid propell) Sitér dette innlegget Link to post
jossjur Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Har du sjekket om skiven mellom mutter og propell har låsing mot mutter, ( en lippe på skiven som er bøyd opp over mutter, og en lippe som er bøyd inn i kilsporet på aksling. Dette for å låse mutteren. ) Noen muttere har splint igjennom mutter og aksling. Du kan jo evt. prøve å varme den. Jostein Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Er det i det hele tatt noen som har links på strak aksel? Det vet i tilfelle de her som har dobbeltinstallasjon. Vær også obs på at noen propellmuttre har set-skrue i selve mutteren. Er den litt irret og overmalt med bunnstoff kan det være leit å se. Ta derfor en fil og gjør nøkkelviddeflatene på mutteren ren før du skrur. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger og Olina Svart 9.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Takker for god hjelp og tips. Da får vi satse på at det skal gå greit dette Sitér dette innlegget Link to post
cosmo Svart 9.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2014 Et tips! La mutteren stå på når du terser propellen av ellers tror jeg det blir tur til tannlege og legevakt. Den har en tendens til å komme som et skudd når den kommer. Ikke godt å få i ansiktet. Skru den innpå noen turn som nødstopp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.