Jump to content

Hentetur Stavanger - Molde


Knutzen1

Recommended Posts

Da begynner dagen (lørdag 12 juli) å nærme seg, og vi skal hente vår nye Dufour 410 Grand Large.

I forrige uke tok jeg i mot båten, da den ankom fra Frankrike :)

Båten var helt fantastisk og overgikk alle mine drømmer, selv uten rigg osv.

Vi begynner seilasen med noen rolige dager rundt Stavanger for å bli kjent med båten (og seiling).

Deretter vil vi dra nordover og tenker å bruke resten av juli på reisen til Molde.

 

Vil nå gjerne ha tips til barnevennlige plasser (1 og 5 år). Helst havner med gode flytebrygger...

 

Slik så båten ut for 1 uke siden... (Håper den ser mer klar ut på lørdag..)

 

bilde

bilde

Redigert av Knutzen1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gode havner er det jo mange av, flytebrygger også. Gitt alderen på barna er det vel mer mulighetene for å kunne rusle i land som er viktige, heller en badeland osv. Røyksundkanalen har flytebrygger, jeg vil tro at vannsklie osv som finnes der er mindre interessant. Der er også flytebrygger i Leirvik. Bekkjarvik har flytebrygger, igjen ikke mye spennende for barna. Slik kan vi fortsette i det uendelige, jeg tror det viktige er at barna opplever at båten er stedet å være. Men for all del, dere må gjerne låne båtplassen vår denne uke, send en IM hvis det er interessant (flytebrygge, absoluitt ikke noe som helst å underholde barn eller voksne med på land)

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...