Jump to content

sittegruppe nidelv 24


Barstad

Recommended Posts

Hei båtfolk...

Har nå fått tilslag på en nidelv 24 fra 78. Der er det en u-sittegruppe, men jeg ser at de fleste Nidelver med sittegruppe også har montert en rekke rundt. Dette er det ikke på nevnte båt. Hva er grunnen til dette? Kan det i utgangspunktet ha vært enkel benk helt akter, som er bygd om?Båten er som sagt en velholdt 78 mod med en 25 hk vetus fra 2005.av ekstra utstyr er det ankervinsj, badeplattform, stige, landstrøm gps og ekkolodd. Summen for skuta beløper seg til 90 000,- Hva synes dere om den summen? Har hatt flere båter, og føler jeg har litt oversikt, men man blir alltid litt usikker.....

Link to post
Share on other sites

Hei!

Dersom det faktisk er en 78 modell så skal det være U-gruppe originalt. Da er akterdekket mindre enn på utgavene med tverrbenk. Har du et bilde så ser jeg det kjapt.

Om det er originalt så skal det være rekke rundt. Mulig det gikk an å bestille den uten også...

 

Skal selge min nå (i Trondheim)

Den er fra 82 (mørke vinduslister kom da) Har gjort mye med båten og tenkte å legge med ca. på den samme prisen.

Det er mye utstyr og "ny" motor på den du ser på så jeg tror prisen er riktig dersom båten ellers er i god forfatning.

 

Lykke til :smiley:

Redigert av mormalv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser ut som det er original bue bak ja, da er det nok som Seilaren sier at den aldri har vært montert. Mulig det er en veldig tidlig utgave av rundsitter.

Får ikke helt bysseseksjonen til å stemme, mente utgavene fra 78 hadde oppvaskkum under førerstol nedfelt i benkeplata, og kokeapparat under passasjerstol.

 

Angående båten ser den ganske bra ut på bildene.

 

Helt personlige meninger dette da.

 

+

Nyere motor.

Fine puter inne, sikkert oppgradert.

Fin skipsdørk på uteplassen

Ny kalesje

Ankervinsj og landstrøm er utstyr ikke alle N-24 har

 

-

Brune puter bak

treverk spesielt på bysseseksjonen ser litt slitent ut.

"gammelversjon" av bysseseksjon

 

Sjekk for fuktskader i skottveggen inni barskapet.

Hør om cutlesslager, og skroggjennomføringer er skiftet.

 

Ellers synes jeg båten ser grei ut.

 

Edit: ser du allerede har kjøpt den ja.

Redigert av mormalv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hm. Midt i mellom to Modeller altså. Jeg er i grunn mest opptatt av motoren. Det er jo et par utbedringer som skal på plass når det er landligge, men jeg ser det er såpass mye kunnskap og erfaring samlet på dette forumet, så det går nok bra. Har tidligere pusset opp tre båter, og skiftet motor i en fjerde, så litt erfaring har jeg opparbeidet meg. Kan nok hende det blir litt mas fra meg utover høsten.

Link to post
Share on other sites

Rekka virker jo å være veldig fin til båten. Et lite løft... Kan det tenkes at denne finnes på et eller annet nidelv-lager? Har allerde fått beskjed av kona at det skal inn hvite seter og hvit sittegruppe bak. Finnes dette ferdig hos forhandler?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...