Barstad Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Hei båtfolk... Har nå fått tilslag på en nidelv 24 fra 78. Der er det en u-sittegruppe, men jeg ser at de fleste Nidelver med sittegruppe også har montert en rekke rundt. Dette er det ikke på nevnte båt. Hva er grunnen til dette? Kan det i utgangspunktet ha vært enkel benk helt akter, som er bygd om?Båten er som sagt en velholdt 78 mod med en 25 hk vetus fra 2005.av ekstra utstyr er det ankervinsj, badeplattform, stige, landstrøm gps og ekkolodd. Summen for skuta beløper seg til 90 000,- Hva synes dere om den summen? Har hatt flere båter, og føler jeg har litt oversikt, men man blir alltid litt usikker..... Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 (redigert) Hei! Dersom det faktisk er en 78 modell så skal det være U-gruppe originalt. Da er akterdekket mindre enn på utgavene med tverrbenk. Har du et bilde så ser jeg det kjapt. Om det er originalt så skal det være rekke rundt. Mulig det gikk an å bestille den uten også... Skal selge min nå (i Trondheim) Den er fra 82 (mørke vinduslister kom da) Har gjort mye med båten og tenkte å legge med ca. på den samme prisen. Det er mye utstyr og "ny" motor på den du ser på så jeg tror prisen er riktig dersom båten ellers er i god forfatning. Lykke til Redigert 10.Juli.2014 av mormalv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Hvilken modell og type er motoren din da? Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Det er en 89 modell Volvo Penta 2003T, 43hk. Ble gjort endel med den for et par år siden. Ny dynamo og starter, og full service. Renset kjølesystem nylig. Skal skifte skroggjennomføringer og toalett før jeg legger den ut for salg. Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Såpass.... Legger ved finnkoden til båten, så kan du(om du orker)se om det er original sittegruppe....kode: 49013095 tar gjerne mot en tilbakemelding i klartekst på hvorvidt dette er en ok sum/kjøp... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Den sittegruppen er original. Ser ut som rekken aldri har vært montert på denne båten. Mulig det var ekstrautstyr? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Håper det, for jeg har tross alt kjøpt båten.. Men sover ganske godt altså.... Hva mener seilaren om prisen da? Sitér dette innlegget Link to post
mormalv Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 (redigert) Ser ut som det er original bue bak ja, da er det nok som Seilaren sier at den aldri har vært montert. Mulig det er en veldig tidlig utgave av rundsitter. Får ikke helt bysseseksjonen til å stemme, mente utgavene fra 78 hadde oppvaskkum under førerstol nedfelt i benkeplata, og kokeapparat under passasjerstol. Angående båten ser den ganske bra ut på bildene. Helt personlige meninger dette da. + Nyere motor. Fine puter inne, sikkert oppgradert. Fin skipsdørk på uteplassen Ny kalesje Ankervinsj og landstrøm er utstyr ikke alle N-24 har - Brune puter bak treverk spesielt på bysseseksjonen ser litt slitent ut. "gammelversjon" av bysseseksjon Sjekk for fuktskader i skottveggen inni barskapet. Hør om cutlesslager, og skroggjennomføringer er skiftet. Ellers synes jeg båten ser grei ut. Edit: ser du allerede har kjøpt den ja. Redigert 10.Juli.2014 av mormalv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Tror prisen er helt OK. Båten din er nok en mellomting av to utgaver. Altså med salongen bak, men med gammel bysse og uten rekken. Sikkert litt sjelden sånnsett ;-) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erik Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Jeg tror de skiftet til U sofa helt på slutten av 70 tallet, så dette er sikkert en tidlig versjon av U-sofa versjonene og kanskje da en mellomting på resten av løsningen. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Worry II Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 U-sofa kom i 1978 Sitér dette innlegget Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Hm. Midt i mellom to Modeller altså. Jeg er i grunn mest opptatt av motoren. Det er jo et par utbedringer som skal på plass når det er landligge, men jeg ser det er såpass mye kunnskap og erfaring samlet på dette forumet, så det går nok bra. Har tidligere pusset opp tre båter, og skiftet motor i en fjerde, så litt erfaring har jeg opparbeidet meg. Kan nok hende det blir litt mas fra meg utover høsten. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 U-sofa kom i 1978 Og rekka rundt kom som standard fra 80/81 (tror eg). Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Rekka virker jo å være veldig fin til båten. Et lite løft... Kan det tenkes at denne finnes på et eller annet nidelv-lager? Har allerde fått beskjed av kona at det skal inn hvite seter og hvit sittegruppe bak. Finnes dette ferdig hos forhandler? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Nidelv leverer det meste. De tar også inn gamle båter til renovering, tror jeg :) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Barstad Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Hehe, det er jo halve gleden med å ha en litt eldre båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.