Færderfyr Startet 9.Juli.2014 Del på Facebook Startet 9.Juli.2014 Sønnene mine har fått smaken på wakeboard og nå lurer jeg på om jolla er kraftig nok til å dra dem. Eldstemann veier 34 kg, og det er kjempelett å dra ham på vannski med det vi har som er en Rib 310 med blodtrimma 9,9. Anyone? (Har prøvd forumet for vannsport , men der var det litt dødt) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Vi ødela engang er Rib med å feste hanefoten inne i løfteringene og over hekken. Jolla sprakk i de skrå avstiverene for hekken i bunn. Festeringene må/bør i så fall være på utsiden Sitér dette innlegget Link to post
Unclechuchu Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Aldri stått bak en rib, men har hatt mange timer bak en 10 fots With i oppveksten, (ikke Dromedille). Prøvde i fjor, kom meg opp til tross for mine 80 kg. En annen sak er at det ikke er spesielt gøy i lengden med så små bølger, og tauet festet helt nede ved vannet. Større hekkbølger og tauet opp fra båten gjør underverker. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Juli.2014 Del på Facebook Svart 9.Juli.2014 Wakeboard er vell lettere enn vannski i forhold til motorkraft så tror det skal gå fint ja. De veier jo ikke stort ungene tydeligvis. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
JRK Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Det er ingen problem. Hadde selv en Bombard B1000 (3m) med bøylestyring og 9.9/15 Yamha. Da du av og til er nødt til å bevege deg frem I båten under oppstart er det en stor fordel med fast installert styreposisjon. Ellers så er jo poenget med wakeboard og kjøre opp bølger. Det klarer du ikke, men morro allikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.