Jump to content

trenger Båtplass 14 dager i Oslofjorden

kointa

Recommended Posts

da familiære årsaker gjør at jeg må dra opp til Trøndelag 17-18 Juli og ca 14 dager trenger jeg en 4 meter båtplass, eller en bøye, eller ta sansen på å legge den på svai ?

selvsagt er det vel muligheter for gjestehavn, men i høysesongen er vel det lite rom for prisforhandlinger...............forventer ikke gratis plass men l rimeligere enn 200 i døgnet. Trenger ikke strøm

Utlån er i allefall eksplitt ikke tillatt ihht kontrakten jeg har på Kambo (kommersiell). Det kan jo være et poeng for å holde kontroll på båtplasser og båter (ikke lett å se forskjell på en båt som ligger på lånt plass og en båt som tar seg til rette for å spare gjestehavnsavgift), for marinaer som også har gjesteplasser kan det være et poeng å ikke ødelegge markedet for gjesteplasser, for båtforeninger som er prisgitt kommunens velvilje kan det være viktig at det ikke finnes smutthull for kommersiell utnyttelse av båtplassene (ikke lett å se forskjell på en fremleid plass og en utleid plass), og for båthavner med adgangskontroll/vakthold kan det være ønskelig å hindre tilfeldig trafikk (ikke lett å se forskjell på noen som har lånt en båtplass og tyver som raider båter eller har planer om å stjele en båt) ... og selvfølgelig, for en marina eller båtforening som kan gjøre penger på å leie ut en midlertidig ledig plass er det dumt om eieren selv kan låne den ut.

Redigert av tobixen (see edit history)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Faktisk så er plassen vår ledig fom 17. eller 18. juli og i to uker. Vi kan sikkert arrangere det slik at vi tar ut båten 17. juli. Du kan prøve å få kontakt med havnesjefen og fortelle at du er interessert i korttidsleie og at du har det fra sikre kilder at plass A8 (... eller var det A6? Nå ble jeg plutselig usikker) vil være ledig ;-)

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...