Iggmeister Startet 10.Juli.2014 Del på Facebook Startet 10.Juli.2014 Hei, kjøpte meg nå et lite prosjekt av en selco Selstar 16" for ca to mnd siden, denne båten viser seg kanskje å være noe trøblete å få registrert?kan desverre heller ikke oppgi noe spesifikt årstall denne er produser.jeg selv har lett etter et såkalt "Skrognummer" og vil på ingen måte kalle meg en båtproff. Så det jeg egentlig lurer på er da på om noen her kanskje har noen inspill/forslag til hvor dette kan befinne seg på denne typen båt?båten er egentlig klar for sjøsetting men, båthavn krever registrering/forsikring av båt.På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 sett bak i motorbrønnen? Sitér dette innlegget Link to post
Iggmeister Svart 10.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 sett bak i motorbrønnen? nå sjekket jeg bak brønnen og bak en "mulig" ettermontert (akterspeilplate?) men finner ingenting. jeg vet jo knapt hva jeg leter etter, kan dette være gravert inn i båten eller er det på en blekkplate av noe slag? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 10.Juli.2014 Del på Facebook Svart 10.Juli.2014 Den Selcoen er vel så gammel at HIN nr. og siden CIN nr. ikke var oppfunnet engang. Det med skrognr. ble det krav til i 1998. Før det så var det kun et lite skilt inne i båtene som produsenten selv slo inn byggenummer. Ikke alle produsenter merket sine båter. De bare brukte et vilkårlig identifikasjons nr på faktura/kviterinng. I forhold til registrering så oppgir du ca årsmodell og at det ikke er krav til Cin nr. merking av så gammel båt. Om du har et gammelt registrerings nr. så er det tilstrekkelig. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Retox_93 Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Gamle selcoen minj som var en selco selfleet 16 fot hadde et skilt bak på brønnen, ( Der påhengeren sitter så rett fram i ''veggen'' ) det var lagd rundt 60 tallet Sitér dette innlegget Link to post
Einsereier Svart 11.August.2014 Del på Facebook Svart 11.August.2014 Jeg fikk registrert min selco på estimert årstall uten skrognummer. Står et skilt bake på min båt men trengte ikke å oppgi noe info om det. Jeg sendte mail til rss med forespørsel om registrering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.