Jump to content

Finner ikke Skrognummer på selco Selstar 16"!

Iggmeister

Recommended Posts

Hei, kjøpte meg nå et lite prosjekt av en selco Selstar 16" for ca to mnd siden, denne båten viser seg kanskje å være noe trøblete å få registrert?
kan desverre heller ikke oppgi noe spesifikt årstall denne er produser.
jeg selv har lett etter et såkalt "Skrognummer" og vil på ingen måte kalle meg en båtproff. Så det jeg egentlig lurer på er da på om noen her kanskje har noen inspill/forslag til hvor dette kan befinne seg på denne typen båt?
båten er egentlig klar for sjøsetting men, båthavn krever registrering/forsikring av båt.

På forhånd takk!

Den Selcoen er vel så gammel at HIN nr. og siden CIN nr. ikke var oppfunnet engang. Det med skrognr. ble det krav til i 1998.

Før det så var det kun et lite skilt inne i båtene som produsenten selv slo inn byggenummer. Ikke alle produsenter merket sine båter. De bare brukte et vilkårlig identifikasjons nr på faktura/kviterinng.

I forhold til registrering så oppgir du ca årsmodell og at det ikke er krav til Cin nr. merking av så gammel båt. Om du har et gammelt registrerings nr. så er det tilstrekkelig.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...