Careka Startet 16.April.2005 Del på Facebook Startet 16.April.2005 (redigert) Kl 1630 gikk 11 stk nye WINDY ut fra Egersund. på vei nordover langs vestkysten av dette flott land. Et flott syn, alt fra store til små(25 fot-hvis det kan kalles små) Redigert 16.April.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
KOB Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 (redigert) Skulle gjerne sett dette. De går turen fra Arendal til Bergen i april hvert år. Hvordan er været de har? Redigert 16.April.2005 av KOB (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Careka Svart 16.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2005 (redigert) SOL & SOL vi har 13 grader her i byen, men det er sikkert endel kaldere ute på havet. Men det var flere av båtene som hadde tatt ned hele preseningen. De har nok fått følelsen av sommer. Redigert 16.April.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 16.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2005 (redigert) Kun en av båtene hadde Hardtopp. alle de andre var kalesje løsning. 1 stk var helt hvit på siden alle de andre hadde blåstripa i siden. Redigert 16.April.2005 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
KOB Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Så du hvor stor de største var? Tidligere tror jeg den største båten Norsk Båtsenter har hatt i konvoy er W37 (det var i hvert fall den største i fjor). Og det er jo bare W37 og W32 (i tillegg til W43) som leveres med hardtop. Disse bør jo være fine for vestlandet, men jeg har inntrykk av at det er kalesje som selger klart best fortsatt. Folk vil ha luft i håret når de er på sjøen - i hvert fall de fleste av Windy-kjøperne. De får sikkert en fin og lærerik tur. Fin måte å bli kjent med båten på, i tillegg til å få nye venner. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Careka Svart 16.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2005 4 stk 37 og den ene var med hardtopp Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
KOB Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 4 W37 - Det er egentlig imponerende salg av Norsk Båtsenter. Windy leverer vanligvis ikke mer enn 4-5 W37 i året i Norge, av en total produksjon på ca. 40. Med konvoy-salget har faktisk Norsk Båtsenter nådd dette salget alene, og det allerede medio april. Og det finnes jo ytterligere 3 Windy-forhandlere i Norge. Totalt mener jeg å huske at Norsk Båtsenter solgte 14 nye Windyer i fjor. I tillegg selger de en del brukte, både innbytte og megling. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Careka Svart 16.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2005 Det er mer penger blandt folk flest. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
`MINA' Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Såg denne konvoien når de annkom Kr.sand i går kveld. 12 båter talte vi. Elegant syn når alle kom på rekke og rad på innsiden av Dvergsøya. GeV Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
skippy Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Hvis du går inn på web kamera i Stavanger så ligger det unormalt mye båt inne. Kan det være disse?? Gå på Stavanger Aftenblad, langt nede web, trykk på et og åpne. så flere kamera. Vågen Stavanger. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Ser ut som en bra gjeng med Windyer dette her. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 16.April.2005 Del på Facebook Svart 16.April.2005 Hadde en golfrunde på Tungenes Golfbane akkurat i det konvoien rundet Tungenes. Et ualminnelig skue. Men for en herlig dag. For de som tror det har vært kaldt, så var temperaturen ca. 15 grader på gorlfbanen (17-18 grader Stavanger by), og dette er en linksbane. Dvs ligger i strandbeltet mot havet. Sommeren er i anmarsj. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Ficher Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Ja, et flott syn. Jeg var utenfor Viste/Tungenes i Viksunden min da konvoien kom flyvende lavt forbi meg på et flatt hav. ( Vakkert syn ) Så du med da ARNSTEIN ?? jeg var på vei fra Hafersfjord og skulle til Rennesøy. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Nei, deg la jeg faktisk ikke merke til. Måtte jo konsentrere meg litt om golfen da vet du. Var litt jobbing akkurat da konvoien kom. Hadde slicet inn på fairway fem etter utslag på syv. Mye styr nå i vårløsninga ser dere Men artig òg. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Sebaldus Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Jeg talte 12 stykker fra verandaen på hytta like vest for Mandal. Litt av en ulveflokk der de kom settende i følge. Håper inderlig han som kjørte først hadde gått der før og at de ikke satt med nesa i plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Traff dem på Sletta i formiddag. Like etterpå traff jeg Redningsskøyta, som nesten fikk Viksunden til å fly! Gjett om de karene kan lage bølger... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Verrie Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 Like etterpå traff jeg Redningsskøyta, som nesten fikk Viksunden til å fly! Gjett om de karene kan lage bølger... <{POST_SNAPBACK}> Betviles ikke et sekund, det er ikke noe på sjøen som kan lage mer bølger enn : Redningsselskapets båter (synd vi ikke kan sette skuddpremie på dem, de gjør jo en veldig god gjerning på sjøen) Taxibåten i Grimstad (Targa), ikke noe er så kjedelig som når turister skal fraktes sjøveien hjem midt på natta. Opplevde at de kom forbi en natt da vi hadde forrige båten, trodde faktisk vi ble rent i senk... "Folk i båt" som skipperen (jeg antar) konkurrerer med seg selv om å lage desidert største hekkbølge som finnes. Antar også at det er årsaken til at de gjerne har de mørkeste solbrillene som fåes kjøpt i sjappa slik at når de sitter på loftet så trenger de ikke snu seg for å beundre bølgene, det er nok med speilbilde i brillene...... Sitér dette innlegget Link to post
Kjellarne Svart 20.April.2005 Del på Facebook Svart 20.April.2005 Fint syn da konvoien passerte Tånes og Tregde øst for Mandal på formiddagen lørdag den 16.4 Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 22.Mai.2005 Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 Fant tilfeldigvis en artikkel om konvoien i Agderposten Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Careka Svart 29.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2006 (redigert) Ja da var det endelig den årstiden igjen. KL 1500 gikk der 12 stk FORBINA ut av Egersund, nå kl 1600 gikk der 10 stk WINDY ut av Egersund. alle på vei nordover. Lykke til på turen. ( i forhold til 2005, så er våren/sommeren 2 uker senere i år. i fjord gikk de turen 16 April) Nå er det ikke lenge igjen til sommeren. Redigert 29.April.2006 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 29.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2006 Der gikk der en 35 foter til av type WINDY. en etterslenger. ? vel de er på vei nordover. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Slagskibet Svart 29.April.2006 Del på Facebook Svart 29.April.2006 Taxibåten i Grimstad (Targa), ikke noe er så kjedelig som når turister skal fraktes sjøveien hjem midt på natta. Opplevde at de kom forbi en natt da vi hadde forrige båten, trodde faktisk vi ble rent i senk... Det er en sånn Targa som ligger på Bjerkøy ved Nøtterøy. Det skulle være straffbart å tegne og produsere no sånt ! En bølgemaskin som overgår Scand båtene mange ganger Sitér dette innlegget Link to post
Actros Svart 29.April.2006 Del på Facebook Svart 29.April.2006 Harstad Marina er på tur nordover fra Bergen trur jeg det var med 24 stk nye og forhåpentligvis lykkelige båteiere. De har visstnok innført dette som en årlig tradisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 24 båter observert på vei ut fra Ålesund i dag kl 10.00 Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Victora III Svart 30.April.2006 Del på Facebook Svart 30.April.2006 (redigert) Fædrelandsvennen hadde en større sak om dette lørdag, men saken ligger desverre ikke på nett. Alle 16 båttene skulle til Bergen og den største var 45 fot og den minste 25. Totalverdi; 45 mill. Den største konvoien som Windy noen gang har sendt av gårde.En av eierne er intervjuet og forteller at han ikke sov natten før i spenning over å hente båten Redigert 30.April.2006 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.