Brumm Startet 11.Juli.2014 Del på Facebook Startet 11.Juli.2014 (redigert) Jeg har 2 sleipner styresylindere i en båt 32 fot med dobbel styreposisjon. De er ganske nye. Problemet er at ved ratting mot styrbord er det stor motstand i rattet. Ikke mot babord. Utvendig ror, akseldrift, så at det er mot stybord er naturlig i denne båten siden propellvannet skyver på roret ved drift forover. Bildet viser en del av slangeopplegget mot slutten. Nederst skimtes pumpa til Raymarine autopilot. Står rød kran i riktig posisjon? Det legger seg mye olje i håndtaket grunnet lekkasje et eller annet sted. Hva er poenget med krana egentlig? Noen idéer? Redigert 11.Juli.2014 av Brumm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Den krana er en bypass-ventil som du bruker ved nødkjøring. Åpner du opp denne kranen så kan du svinge roret manuelt på rorstammen. Normalt skal denne vere stengt. Anngående treghet er ikkje enkelt å komme med løsning på. Kansje det kan vere treg ventil inne i rattpumpen eller at du bruker for tjukk hydraulikkolje Sitér dette innlegget Link to post
Brumm Svart 11.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Bra, takk for info om krana i hvertfall. Da har jeg lært noe nytt i dag også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.