Fjord21DC Startet 11.Juli.2014 Del på Facebook Startet 11.Juli.2014 Som emnetittelen sier, finnes det en app/ alarmfunksjon som man kan benytte for å utløse en alarm ombord via mobil? Hvis GPS sporeren indikerer utslag (tyveri) så hadde det vært nyttig å kunne aktivere en sirene fra mobilen. Vil tro at dette både er effektivt og ikke minst skaper oppmerksomhet.. Det er selve sirenen/ alarmsignalet som er interessant for meg.. Noen som kjenner til om dette finnes? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Det finnes diverse GSM baserte løsninger for hyttebruk som kan fjenstyre feks varme av/på men disse er tilkoblet 230v. Det finnes og løsninger for 24V men i farten kjenner jeg ikke til noen 12v løsninger men mener det finnes. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Fjord21DC Svart 11.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Ja, skulle jo tro det finnes! Har forsøkt å Google litt, men kommer bare opp med "ring hytta varm alarmer" og avanserte GSM alarmer.. Vil bare ha sirenefunksjon jeg, da jeg allerede har installert tracker og noen andre godsaker.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Tidligere kunne DEFA levere en båtallarm som du kan komunisere med. den kan du sende sms til å be om det meste. Har vannalarm-GPS antenne tyveri og innbrudd + posisjonsvakt. Tidligere hette den BG600. Om du da får tekstmelding om at båten er på tur uten eier så sender du en sms og ber om utløse alarm. Du har også båtens posisjon hele tiden. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
jonol Svart 11.Juli.2014 Del på Facebook Svart 11.Juli.2014 Sjekk hos http://salg.holars.no/ De har mye fint på GSM alarm og styring. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Dag Erik Svart 9.Februar.2015 Del på Facebook Svart 9.Februar.2015 Hei. Ja, det finnes - Yachtsafe er en meget god variant. I tillegg til at den som den eneste på markedet som er IP 68 godkjent (100% støv og vanntett) har den meget god batteri levetid (opp til 5 uker på intern batteriet og "uendelig" på 12v batteriet i båten. Du kan koble til en mengde tilbehør, trådløst! - du behøver ikke strekke andre kabler enn +/- til selve enheten, resten går via radiosignaler. Alt styres enkelt gjennom en app i telefonen. Det finnes også ekstern utgang for tilkobling til andre, kablete enheter, som f.eks kjøleskap, dieselvarmer eller annet. Du kan lese mere om det her: http://baatkonsulenten.no/yachtsafe-alarm-og-kontroll-losninger/ Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 9.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2015 Takk! Gikk for GPS tracker tk-103b+ Samme funksjonalitet på denne.. Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 10.Februar.2015 Del på Facebook Svart 10.Februar.2015 Dette er en allsidig dings som også kan benyttes til å utløse alarm fra en SMS. http://www.gsmalarmsystem.com/enProductShow.asp?ID=195. Jeg har satt den til å ringe meg/sende SMS dersom vannivået i båten stiger over et visst nivå. Den sender meg også en SMS hver dag for å si at den er våken og klar Det er "made in China" men den har stått i båten i snart to år, og fungerer helt upåklagelig. Tester den et par ganger i året. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.