Jump to content

Fjernstyrt alarm via mobiltlf, utløse alarm/ sirene..

Fjord21DC

Recommended Posts

Som emnetittelen sier, finnes det en app/ alarmfunksjon som man kan benytte for å utløse en alarm ombord via mobil?

Hvis GPS sporeren indikerer utslag (tyveri) så hadde det vært nyttig å kunne aktivere en sirene fra mobilen. Vil tro at dette både er effektivt og ikke minst skaper oppmerksomhet..

Det er selve sirenen/ alarmsignalet som er interessant for meg..

Noen som kjenner til om dette finnes?

Tidligere kunne DEFA levere en båtallarm som du kan komunisere med. den kan du sende sms til å be om det meste. Har vannalarm-GPS antenne tyveri og innbrudd + posisjonsvakt. Tidligere hette den BG600. Om du da får tekstmelding om at båten er på tur uten eier så sender du en sms og ber om utløse alarm. Du har også båtens posisjon hele tiden.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

• 6 måneder senere...

Hei.

Ja, det finnes - Yachtsafe er en meget god variant. I tillegg til at den som den eneste på markedet som er IP 68 godkjent (100% støv og vanntett) har den meget god batteri levetid (opp til 5 uker på intern batteriet og "uendelig" på 12v batteriet i båten. Du kan koble til en mengde tilbehør, trådløst! - du behøver ikke strekke andre kabler enn +/- til selve enheten, resten går via radiosignaler. Alt styres enkelt gjennom en app i telefonen. Det finnes også ekstern utgang for tilkobling til andre, kablete enheter, som f.eks kjøleskap, dieselvarmer eller annet.

Du kan lese mere om det her: http://baatkonsulenten.no/yachtsafe-alarm-og-kontroll-losninger/

Dette er en allsidig dings som også kan benyttes til å utløse alarm fra en SMS. http://www.gsmalarmsystem.com/enProductShow.asp?ID=195. Jeg har satt den til å ringe meg/sende SMS dersom vannivået i båten stiger over et visst nivå. Den sender meg også en SMS hver dag for å si at den er våken og klar :smiley:

Det er "made in China" men den har stått i båten i snart to år, og fungerer helt upåklagelig. Tester den et par ganger i året.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...