Jump to content

Nye teiner 80 % krabbe, 20 % hummer - skotte eller vestlands?


Mastiff

Recommended Posts

Vel, kanskje jeg må prøve den der til neste år, da! Men du klarte også å forvirre meg. Jeg fisker rundt Skjernøya, og jeg trodde ærlig talt at det var mest krabbe innaskjærs. Mener du at det er mer når man kommer lenger ut? For i så fall må jeg jo revurdere taktikken, iallfall når det er vær til det!

Link to post
Share on other sites

Her er det massevis hvis du går litt ut , ja. Men fisker du innaskærs så risikerer du kanskje å få noe mat i den også ;) Mye krabbe i teinene betyr stort sett lite mat i krabben. Tipper om du setter rundt ryvingen så har du masse krabbe med lite mat ;) Jeg har trødd mye rundt på skjernøy - men aner ikke hvordan fisket er der nå.

Link to post
Share on other sites

Som sagt, rundt fem per teine i snitt. Omtrent halvparten har vært halvfulle eller mer. Så fem krabber per person har funket greit. Men jeg må nok humpe meg litt utover neste år, bare for å prøve! Hummeren er vel iallfall best rett rundt øya, vil jeg tro. Den liker jo steinurer og grunt vann.

 

Edit: Forresten, hvor dypt fisker du når du fyller de teinene? Jeg har 40 m tau på mine.

Redigert av Mastiff (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...