Metallica Startet 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2014 Har en gammel tamd40.. tror jeg har gjennomslag. Måler 9 bar trykk på en sylinder, mot 16-19 På de andre. Kan jeg strupe diesel tilførsel på en sylinder ? Så slipper jeg å kaste vekk diesel ? Pluss ufullstendig forbrenning ? Motor går egentlig greit men klarer ikke mere en 3000 omd. Ikke noe særlig vibrasjoner ( jeg overlever det) (Har en hul eksoslyd) som ikke var der før. Motor skal fikses i vinter....men kan den ødelegges med å stoppe diesel på en sylinder ? Tenkte å la denne gå tilbake til tanken i stedet for ut i sjø/halforbrent... Noen som vet ?? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Jeg vet ingenting om dette, men jeg synes ideen er god. Bør vel ta ut dysen også, da, for å slippe kompresjon på den sylinderen som ikke går. Dermed bremser den ikke så mye på motoren. Venter spent på hva ekspertene her sier om dette... Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 (redigert) Hei Metallica. Blåser det ut av oljepåfyllingen når motoren går? Jeg ville ikke koblet ut en sylinder over lengre tid da det vil medføre skjevbelastning på veivaksel. Redigert 13.Juli.2014 av Prolimit (see edit history) Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
mateco Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Du kan ikke blende av oljen fra brennstoffpumpen! Du kan derimot koble dyserøret slik at oljen føres tilbake til tanken via returrøret! Men ikke å anbefale ! Utifra det du skriver så kan det tyde på at noe er feil med ventilene på den ene sylinderen. Sjekk først ventilklaringer og ventilspillet. Påse at ventilene løftes helt opp av fjærene i kompresjonstakten. Sjekk ventilklaringene. Om ventilklaringer og ventilspillet er OK, så er det mulig brente ventiler eller ventilseter. Toppdeksel må da overhales! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Metallica Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Det er litt trykk opp av påfyllingen.. men lokket holder tett. :) Det er vel trykket fra sylinderen som "perser" Slik jeg ser det så vil jo denne sylinderen få olje likegodt som de andre..???? Veivakselen burde vel tåle en god stund uten press fra dette stempelet ? Veiven er jo opplagret mellom alle stemplene ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.