Jump to content

Tohatsu 9,9 som fusker for tredje året på rad.

Rillez

Recommended Posts

Vi kjøpte en brukt 2005-modell Tohatsu 9,9 HK for 2 1/2 år siden, og har ved samtlige sesongstart opplevd at motoren fusker mye.

Det første året tok vi det for gitt siden den var kjøpt brukt, og vi ikke kjente tilstanden til motoren.

Året etter(2013) startet vi med å kjøre den på bensinen fra året før, og i følge servicemannen så var dette årsaken til

motor igjen fusket. I år startet sesongen sent for vår del, og igjen opplever vi at motoren fusker :(

Fra barn-/ungdomsårene har jeg vokst opp med en båtmotor som fint kunne kjøre på gammel bensin, og som aldri

var på service. Derfor lurer jeg på om vi har kjøpt oss en dårlig motor, eller om vi må på beregne service før hver sesong?

Ved sesongslutt pleier jeg å kjøre den i ferskvann en stund, for så å oppbevare den i garasje(ikke oppvarmet).

Dere hadde vel Yamaha før da :giggle: Tuller bare.

Hvis denne motoren er litt kresen, er det jo greit å lage seg en rutine med å tømme tank for bensin ved sesongslutt (denne kan vel brukes til annet motorredskap), la motor gå til den har tømt forgasser, tømme bensinfilter. Da bør det ikke være noe problem når motor hentes fram til heder og verdighet igjen. Enkelt og greit å gjøre dette.

Hvis problem nå, hiv på litt kondensfjerner på tank. Tøm bensinfilter, og drener flottørkammer (skrue som sitter helt nederst på forgasser). Er ofte nok til at problem forsvinner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...