MarexSuncab_FD Startet 13.Juli.2014 Del på Facebook Startet 13.Juli.2014 Hei, Har en kobber bensintank som er festet oppunder akterdekket i min Sørlandssnekke. Pga tank og dekkslokk ikke har samme gjenger, har jeg et skjøtestykke mellom påfyllingslokk og selve tanken (som ligger i en krybbe). Når tanken er helt full har jeg få problemer med bensintilførselen, men etterhvert som motor bruker bensin, må jeg regelmessig pumpe et par ganger på pumpeblæren jeg har montert på slangen. Jeg merker på turtallet når jeg trenger å gi den litt guffe ved å pumpe. Det jeg lurer på er om det er mulig å koble på en form for automatisk løsning som sikrer god bensintilførsel siden "fallet" fra tankt til forgasser ikke er så bra. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Kan dette vera eit forslag ? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Elektrisk-drivstoffpumpe-523226/ Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Det kan være en ide, men vil denne løsningen kunne gi forgasse for mye bensin, eller reguleres det automatisk? Sitér dette innlegget Link to post
MarexSuncab_FD Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Det kan være en ide, men vil denne løsningen kunne gi forgasse for mye bensin, eller reguleres det automatisk? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Flottøren i forgasseren skal begrense mengden av bensin til det riktige. Hvis der blir stort forbruk, eller bensinlukt ombord, so må forgasseren overhales. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 23.Juli.2014 Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Har du vurdert å flytte tanken frem i båten? Når båten setter seg bak blir trykkhøyden veldig liten. Dersom di ikke har strømopplegg ombord kan du montere en vakuumdrevet bensinpumpe fra en påhengsmotor eller hagemaskin. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.