Broom solent Startet 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2014 Har 2 tamd41 PA får kun 2200 omdreining på ene motor, og den ryker sort røyk når den oppnår 2200 omdreininger....så er det ikke mere å hente. Turbo ruller lett, kan det være dyser? Tidl så kom motoren etter ca 30 min gange, men nå henger den konstant? Hva kan være feil, har byttet diselfilter og luftfilter. Uten belastning turner motoren 4000 omdreining uten problem...... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Trur du bør sjekke turboen ytterligere. Sjekk også for lekkasjer fra turbo til intercooler og fra IC til innsug. Er alle pakninger på plass og intakte? Kople på en turbotrykksmåler og sjekk. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
SoBo Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Hvordan står det til med luftfilteret? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
REM Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Sjekk også slangen fra innsug til toppen av dieselpumpa Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Broom solent Svart 14.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Takk for svar, skal sjekke disse tingene, kommer tilbake med resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Broom solent Svart 13.Juli.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Da er mysteriet løst. turboen hadde delvis rustet fast. det hadde vært lekkasje i eksosbendet, slik at sjøvannet hadde rent inn i turboen over lang tid......... Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 13.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2015 Vil absolutt anbefale å montere instrument for måling av turbotrykket. Da ser man fort om turboen er i dårlig form. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.