Frode NeergÃ¥rd Startet 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2014 (redigert) Hei!Har nylig kjøpt meg en Fairline 21, med KAD 42 og DP 290 drev. Denne har en feil på trim, hvor det er ingen respons ved trykking på pil opp. Knapp for tilt (øvre) gir releklikk, mens knapp ned gjør at pumpa går. I tillegg så blinker øvre LED i skalaen på dette displayet, og det vises ingenting i talldisplay. Er det noen som kjenner igjen indikasjonene og kan hjelpe meg litt i identifisering av feilkilde? Display er av følgende variant: Knappene er slik: Håper på raskt og godt svar ;) Redigert 13.Juli.2014 av Frode NeergÃ¥rd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Hvis drevet er i beach mode, må den røde holdes inne sammen med pil opp for å tilte opp. Tilgiver sitter på innsiden av drevet. Tannhjulet sitter på kappen ute. Se manual på volvo sidene Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 13.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Ingen respons med den røde inne heller. Hva indikerer den røde blinkende LED? Er det noen sammenheng? Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 13.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2014 Hei, om det ikke står noe i displayet og pumpa går når du trykker nedöver er trim giveren uten for instrumentets måle område. Altså forbi verdien for maks tilt opp, her må du justere trimgiveren som sitter oppe på styrehjelmen inne i båten (trangt pleier det å være). om du har behagelig tempratur i vannet kan du demontere tannhjulsskinna på styrehjelmen og vri på tannhjulet som kommer ned på toppen av styrehjelmen. Med en medhjelper som kan se på displayet begynner det å vise tall når giveren er innen for område. Den skal stå på -6 eller noe i nærheten men det kommer an på vinkelen på akterspeilet på båten. Instrumentet teller til +40 som da skal være maks for oppover tilt. får du ingen siffer i displayet er det enten dålig kontakt fra giver eller defekt giver. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 14.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2014 Takk Sverre. Var noe som dette jeg håpa på, satser på ledningsbrudd da :) Sitér dette innlegget Link to post
Frode NeergÃ¥rd Svart 24.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Oppdatering på denne. Jeg har fått justert trim ved å trykke på knappen umiddelbart etter tenning er slått på (under selvtestsekvensen. Om jeg venter litt for lenge, er selvtest ferdig og den varsler feil.) Da går den oppover, og etter en stund starter den å telle. Da teller den oppover, og alt fungerer fint helt til jeg kjører den ned, og under -9 eller noe, da begynner den å blinke likedan. Får imidlertid kjørt drevet langt før det når stopp. Så her er nok en justering av giver som må til. Temp i vannet er heller kjølig, så får se om den bare får stå som den gjør inntil den er tatt opp til høsten. Om noen har en veldig enkel beskrivelse, så del den gjerne med meg, ikke alle manualer har like beskrivende fremgangsmåter for en som ikke er helt kjent med alle begrep og vilkår pdd :P Har også en defekt kompressorclutch, så med den skiftet så trenger jeg kanskje ikke trim noe særlig for resten av denne sesongen heller. Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Fin justering av trimmen gjør du inne i båten Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
EivindG Svart 18.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2022 Har eksakt samme problem. Fant du svaret på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 19.Februar.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2022 Trimsensor må justeres riktig så den ligger innenfor området den skal fungere i. Du kan løsne skinna på styrehjelmen, og vri tannhjulet til display viser -4 (ved 12 grader helling på akterspeilet) med drev helt nede, så skal det bli nogenlunde riktig. Manualen sier -2 ved 10 grader og -7 ved 15 grader. Det skal også plasseres en vekt på 15kg på drevet ved justering om man skal gjøre det 100% etter boka finjustering kan gjøres inni båten, med å løsne sensor som sitter på toppen av styregaffel, og vri denne til riktig posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.