strawberry Startet 13.Juli.2014 Del på Facebook Startet 13.Juli.2014 Det sildrer inn regnvann, et eller annet sted, langsmed fenderlisten på styrbord side. Samler seg på dørken der man går ned i kabinen, etter å rent langsmed skroget for så å vise seg som fukt (understatement) på teppet der! Dørken er en del av innerskroget! Svært vrient å komme til mellom skrogene! Hva gjør en enkel herre for å utbedre dette slik at det ikke medfører ubehag for de tre dannede damer han skal bringe med på båtferie til uken? ALLE RÅD mottas med den dypeste takk! Mvh. Strawberry Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
adeneo Svart 13.Juli.2014 Del på Facebook Svart 13.Juli.2014 Det beste er vel å ta av fenderlisten og forsøke å tette lekkasjen. Så spørs det jo hvordan de to delene er satt sammen, dersom det er nagler må de bores ut, så kan det settes inn kiler bortover til man får en liten åpning mellom skroget og dekket, og deretter lime på nytt, jeg ville brukt Plexus. Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 14.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Det er, selvfølgelig, det beste, adeneo. Det har jeg ikke tid til nå! :-( Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
Hebbe Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Gaffatape... Ikke pent, men det kan brukes til "nesten" alt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Johannes Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Du kan også prøve å borre huller på undersiden av fenderlisten. Litt avhengig av type fenderlist kan denne fylles med vann som kan trekke inn mellom skrog og dekk. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Går det ikke an å tette med silikon langs fenderlisten på oversiden hele veien rundt? Det blir jo ikke pent og kanskje ikke holdbart, men kan vel redde ferien i det minste.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teresa Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Jeg har gjort slik Glalaks forklarer med Tec7. Ble ikke alt for stygt resultat heller! ;-) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 15.Juli.2014 Del på Facebook Svart 15.Juli.2014 Jeg har gjort slik Glalaks forklarer med Tec7. Ble ikke alt for stygt resultat heller! ;-) Kjenner også til en som gjorde dette, med godt resultat. Bare å legge en maskeringstape noen få mm ovenfor fenderlisten slik at man får en fin rett avslutning mot skroget, og deretter legge ei jevn fuge med f.eks tec7 i samme farge som fenderlista, og glatte så ut med en pinne/finger etc. Naturligvis er jo det beste å ta av fenderlist, og slipe ut gammel masse før på pålegging av ny, men dette er jo en ganske omfattende jobb med oppvarming av list etc, så det er jo greiere å ta når båten ligger på land. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 15.Juli.2014 Del på Facebook Svart 15.Juli.2014 Prøv det enkleste først, å bore dreneringshull på undersiden av fenderlisten. Du bør og spyle rent for skitt mellom fenderlist og skrog, her legger det seg mye slam som virker som "demning" og vannet slipper ikke ut. Jeg brukte høytrykkspyler her - lenge... Gjorde samme jobben for mange år siden på tidligere båt - og det holdt så lenge jeg hadde båten - 5 år++ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.