Jump to content

Konfigurering av Digital Yachts AISnet receiver

Salt

Recommended Posts

Jeg har skaffet en slik boks for å bedre dekninga for 2sandnessjø sin AIS-karttjeneste i indre Skagerrak.

Min Win8-PC får ikke kontakt med boksen via USB.

Oppsettguiden er ikke ny nok for å dekke Win8, men litt peil har man jo på nye tilkoplinger, så et forsøk via Enhetsbehandling og derfra legge til ny maskinvare gir ikke resultat.

Noen der ute har sikkert erfaring med dette. Jeg tar imot bidrag med takk :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Med bistand fra digital yacht og marinetraffic er noden oppe og går. Antennehøyde 35 moh, noe skjermet mot NV - men det området er godt dekket ellers.
Boksen er en AISnet som kjører også når PCen er slått av. Jada, hastigheten er satt riktig, men cluet var å konfigurere via LAN (altså kablet nettverk) og ikke via USB/serie. Det var ikke helt klart beskrevet i installasjonsguiden.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...