Merlis Startet 14.Juli.2014 Del på Facebook Startet 14.Juli.2014 Hei! Som emnetittelen sier er jeg ute etter en daycruiser i størrelsen 21-23 fot. Vi skal ikke kjøpe båt før neste sesong, men jeg har begynt å forberede meg litt :) Nidelv 28'en som vi hadde i fjor ble solgt da behovet endret seg. Vi ønsker nå en daycruiser vi kan komme raskt fra sted til sted med. Båtene vi synes er aktuelle er: - Askeladden Beetle med Mercruiser Cummins QSD 150 hk - Uttern D66 med samme motor som nevnt over - Askeladden C6 med 1,7 mercruiser 120 hk - Ibiza 21 weekender med 120 hk mercruiser eller 150 QSD Jeg vet det er mange som ikke er helt for daycruisere med dieselmotor/innenbordsmotor, men vi synes dette passer vårt formål bra da diesel er en del rimeligere på sjøen enn bensin (hvertfall foreløpig). Det er mange båter vi synes er fine, men synes valget er vanskelig da vi ønsker en båt som er god i sjøen, få så mye båt som mulig for pengene og best mulig plass. Prisen vi tenker å legge i båt er mellom 250.000,- og 350.000,-. Min mor og far har i dag en Askeladden C6 med 120 hk mercruiser fra 2009 som er en veldig god båt. Det eneste jeg har å sette fingeren på når det kommer til denne båten er at jeg synes den kunne tatt sjøen bedre. Jeg synes den slår en del med en gang det blir litt sjø. Det er mulig det er meg det er noe galt med, men kunne tenkt meg en båt som er god i litt sjø da det dessverre er mest av dette i Norge. Jeg setter pris på hjelp og erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Kan Skibsplast 660 være noe? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=49524341 Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Kjøp i oktember når prisene er lavest... Bruk resten av sommeren til å sjekke (prøve) forskjellige skrog/båt-typer, for å få den sjø-egenskapen / -dyktigheten du er på jakt etter. Det er "endel" strenger her på Bp med kommentar av forskjellige båter. Søk litt på dem, og du får masse info. Lykke til Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Søringen Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Hadde vært skeptisk til noe eldre Mercruiser 1,7 diesel. Disse har det vært masse problemer med. Vet ikke om Mercruiser har fått rettet opp problemene med disse med tida(?) Er i hvert fall mange som har hatt disse motorene som har måttet bytte motor. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Om du ikke har merket det så har du to line tråder med samme tema.. Så du må huske å lese begge to;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.