snurresprett Startet 14.Juli.2014 Del på Facebook Startet 14.Juli.2014 Har en septikpumpe i båten som ligner på denne Den har fungert perfekt før, men når jeg skulle tømme den i går så ga den bare fra seg noen lave lyder, akkurat som om motoren nærmest satt fast. Når man trykker på knappen så kommer den en lyd fra motoren som blir svakere og svakere,, etter noen sekunder så stopper den. Noen som har vært borti dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Den er enkel å skru fra hverandre. Da ser du fort hva problemet er. Kanskje noe har kilt seg fast? Min tilsvarende pumpe fikk dårlig pumpeeffekt, og da var det bare å skifte impeller som kun hadde to skovler igjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bay_liner Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Har vært ute for akkurat det samme med lik pumpe. På min hadde gummiimpelleren est bortimot 2mm i lengdretningen slik at det ble for trangt for motoren å dra den rundt. Jeg mistenker en kombinasjon av kjemikalier ifm vinterkonservering å ha vært årsaken til dette. Det fantes rep sett til pumpen både på eBay og i Norge sist jeg sjekket. Skulle på langtur så jeg byttet hele pumpen før jeg dro den gangen men repsettet hadde garantert gjort jobben. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Fjord725SE Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Er det mulig å kjøre den baklengs? Mange pumper går i revers hvis du snur pluss og minus på strømmen. Hvis det bare er noe som har kilt seg fast kan det kanskje hjelpe. Hvis ikke må vel pumpen åpnes. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Her en meget bra video om hvordan overhale slike pumper Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
båtfyren Svart 14.Juli.2014 Del på Facebook Svart 14.Juli.2014 Jeg hadde slike lyder ifra min pumpe og lot jeg den kjøre ville sikring ryke til slutt. For meg virket det som det var blitt dannet en "propp" av papir og annet. Min løsning var å pumpe mer vann (tanken var kun1/4 full) og gå midtfjords og vente på ferjen som kunne gi meg real side rull av båten. Dette løste opp proppen og pumpen kunne kvitte seg med alt. Pumpen har virket fint lenge etterpå. Flaks skal man ha noen ganger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.