Avmønstret4 Startet 17.April.2005 Del på Facebook Startet 17.April.2005 Malte andre strøk med MPS epoxyprimeren til Star igår, å lurer nå på om jeg skal påføre 1. strøk med bunnstoff idag eller om jeg skal kjøpe mer primer å påføre et strøk til imorgen. Dette blir det evindelige spørsmålet om hvor mange strøk med 2 komponent primer for å få hindre vanninntrengning. Problemet er jo at det er like mye meninger som det er folk om dette emnet og til å med hos forhandlere er de usikre. Forhandlerne plusser gjerne på fra 2- 6 strøk, og det virker som om argumentene mange ganger er så dårlige at det er kun for å øke salget eller å ha ryggen fri. Har brukt Jotun sin antipest på andre båter før, men dette produktet til Star virket som om det var tykkere og dekket bedre. En kompis av meg skulle skrape for å få av løst bunnstoff før han endret farge, men resultataet var at 4 strøk med 4 år gammelt antipest fra jotun løsnet og det ble skraping av hele båten........ Og han gjorde bra forarbeid før dette ble ført på sist. Her er mulighet for å komme med argumenter for og imot. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Du bør vel i alle fall spandere ett strøk til med primer, og passe på å påføre bunnstoffet før primeren er helt tørr slik at det hefter. Når det gjelder antall strøk har jeg holdt meg til 3-4 som virker som et greit gjennomsnitt av det som står på boksen/utsagn fra antatt kloke menn i havna/det som leveres på ny båt dersom man er rik nok til å be leverandør ta jobben. Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Jotun's Jotamastic Aluminium anbefaler 250um tykkelse, da denne er tykk trengs bare to tykke strøk i følge Jotun. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 18.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2005 Da ble det tur på Starsenteret og 2 bokser til før bunnstoff.......... Så nå har jeg 3 gode lag primer, men da smaker sikkert sikkert ankerdrammen bedre til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 jeg har brukt star primer (plast og metall) 2 lag på undervannshuset på påhengeren...denne fåe jeg ikke vippet helt opp av vannet og denne holder som bare det.. brukte den på propellen også før jeg stoffet den og fjernet dette i vinter m lett sandblåsing og primeren er intakt..bare å stoffe på nytt.. så denne sitter bra på bar aluminium også.. Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 18.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2005 Høres bra ut. De har vel bra erfaring med produkter til skipsindustrien. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 19.April.2005 Del på Facebook Svart 19.April.2005 (redigert) Så nå har jeg 3 gode lag primer,Minimum 3 gode lag er min Star-erfaring. Normalt ruller jeg 5 lag under vannlinja. Det første veldig tyntflytende.Etter første strøk: ser jeg mange mikroskopiske hull. Etter andre: bare noen få hull Etter tredje: skjelden noe å se Etter fjerde: tett Etter femte: føler jeg og båten oss vel! Redigert 19.April.2005 av Sigurd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.