Ibiza24 Startet 16.Juli.2014 Del på Facebook Startet 16.Juli.2014 Hei Jeg skal bytte en impeller på en Yamaha 90hk (ca. 2000-modell). Jeg leste en fin artikkel om dette i et båtblad tidligere i år med bilder og forklaring men nå har jeg glemt hvor. Kan det ha vært Båt Magasinet eller ViMenn Båt? Evt. hvilket nummer. Noen som leste samme artikkel som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Dette er grei jobb,her er en video av jobben: https://www.youtube.com/watch?v=sB8lHE-3x04 Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 16.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Tusen takk. Dette så jo ikke så veldig komplisert ut akkurat. Det eneste jeg er redd for er at boltene sitter fast og knekker. Da må den nok på verksted...... Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Jeg byttet impeller på min 70 hk 95 mod Yamaha i våres, det vår ingen heksekunst. Bruk WD40 på boltene før du begynner å skru og gjerne litt underveis også. Disse boltene kan sitte godt. Kan være litt kilent å få undervannshuset på plass igjen, der må du påse at girstaget treffer der det skal. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
///Jacobsen Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 (redigert) Er det likt på en 1994 modell 90hk Mariner? Redigert 17.Juli.2014 av ///Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Er nok temmelig likt ja,men mulig girstaget er festet anderledes. Legg merke til hvordan dette står før demontering. Lønner seg også å gjøre boltene og gjengene helt rene og ha på syrefritt fett når man setter sammen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hei ........................................................Jeg leste en fin artikkel om dette i et båtblad tidligere i år med bilder og forklaring men nå har jeg glemt hvor. Kan det ha vært Båt Magasinet eller ViMenn Båt? Evt. hvilket nummer. Noen som leste samme artikkel som kan hjelpe? Du leste det i Båtmagasinet nr 1/Januar 2014. Har nettopp scannet artikkelen og sendt den til en bekjent som skal til med samme jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hafrsfjord, ja, det stemmer nok bra. Tenkte å kjøpe det online, står det "Praktisk Spesial" helt øverst på første sida? Og så videre "124 sider nyttig båtstoff"? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hafrsfjord, ja, det stemmer nok bra. Tenkte å kjøpe det online, står det "Praktisk Spesial" helt øverst på første sida? Og så videre "124 sider nyttig båtstoff"? Nei.......... På forsiden så står det øverst: Ny strøm i gammel båt. Båtmagasinet MacGyver-pakka til båten .....osv Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Hmmmm....ser ut til at bare en spesialversjon av når.1-2014 er tilgjengelig for nedlasting via Baatplassen sin iPad app. Ok, er på hytta nå men håper jeg fremdeles har papirversjonen liggende hjemme...men etter å ha sett videoen ser det jo relativt greit ut.... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Tja.... hvis du vil at jeg skal sende deg den scannede versjonen av artikkelen, så kan du jo sende meg e-post adressa di å en IM Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 17.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Ikke noe stress, men takk for tilbudet. Jeg tror jeg er relativt komfortabel etter å ha sett videoen...... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Ikke noe stress......................... Den er grei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.