Jump to content

Oversikt over webkameraer i gjestehavner

TwisT

Recommended Posts

• 9 år senere...

Det er litt opp og ned når det gjelder webkameraer, plutselig forsvinner noen eller bytter adresse. Kameraet til Verdens Ende har vel ikke virket på et par år.

I gjestehavnsoversikten på båtbloggen min (over de jeg har besøkt selv) har jeg linket til webkameraene i de havnene som har det. Prøver å ta en sjekk jevnlig for å finne ut om de fremdeles er i drift.

GeirFrode skrev for 4 timer siden:

Prøver å finne webkamera som viser gjestehavna på Verden ende. Men finner ikke det lenger. Er også svært få andre kameraer som viser gjestehavner jeg  klarer å finne. Hva har skjedd?

Webkamera kan bære nyttig og kjekt.

Men dessverre kan en slik oversikt også bære nyttig for uønskede gjester som gjerne vil jobbe i fred og ønsker å vite hvor det er fritt for kameraer og hbor gode eller dårlige kameraene de ulike stedene er. De vil nok gjerne vite hvor det er sylskarpe bilder av folk og hvor man bare ser en mørk klump beveger seg rykkete bortover brygga. De kan også rekognosering med kameraene for å finne intetesante båter, sikringstiltak, når båten brukes, og når det er minimal trafikk i havna.

Men webkamera med mange øyne (særlig lokale øyne som kjenner folk) kan også være nyttig for å ha kontroll på hva som foregår og kanskje avverge pågående tyverier.

Så er det jo også blitt ganske strengt med personvern. Et regelverk som nok kjeltringene er veldig glad for da det nærmest er ulovlig å filme kjeltringer uten kjeltringens samtykke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...