TwisT Startet 16.Juli.2014 Del på Facebook Startet 16.Juli.2014 Finnes det noen oversikt her på BP over webkameraer i gjestehavner? Ved et kjapt søk finner jeg en link til en flott linksamling hos Lars H. (Trudelutt), men en egen liste på BP over havner med kamera hadde vært kjekt! (Mulig dette burde stått i OT. Håper mod. evt. kan flytte tråden.) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Vet ikke om det finnes en egen for gjestehavner men jeg bruker denne www.kamerakartet.no Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 16.Juli.2014 Del på Facebook Svart 16.Juli.2014 Kan prøve Sagaforumet til Lars H eller rettere sagt http://trudelutt.com/ Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
GeirFrode Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Prøver å finne webkamera som viser gjestehavna på Verden ende. Men finner ikke det lenger. Er også svært få andre kameraer som viser gjestehavner jeg klarer å finne. Hva har skjedd? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Det er litt opp og ned når det gjelder webkameraer, plutselig forsvinner noen eller bytter adresse. Kameraet til Verdens Ende har vel ikke virket på et par år. I gjestehavnsoversikten på båtbloggen min (over de jeg har besøkt selv) har jeg linket til webkameraene i de havnene som har det. Prøver å ta en sjekk jevnlig for å finne ut om de fremdeles er i drift. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Blouberg Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli Windy har egen webkamera oversikt. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
19 fot Svart 15.Juli Del på Facebook Svart 15.Juli GeirFrode skrev for 4 timer siden: Prøver å finne webkamera som viser gjestehavna på Verden ende. Men finner ikke det lenger. Er også svært få andre kameraer som viser gjestehavner jeg klarer å finne. Hva har skjedd? Webkamera kan bære nyttig og kjekt. Men dessverre kan en slik oversikt også bære nyttig for uønskede gjester som gjerne vil jobbe i fred og ønsker å vite hvor det er fritt for kameraer og hbor gode eller dårlige kameraene de ulike stedene er. De vil nok gjerne vite hvor det er sylskarpe bilder av folk og hvor man bare ser en mørk klump beveger seg rykkete bortover brygga. De kan også rekognosering med kameraene for å finne intetesante båter, sikringstiltak, når båten brukes, og når det er minimal trafikk i havna. Men webkamera med mange øyne (særlig lokale øyne som kjenner folk) kan også være nyttig for å ha kontroll på hva som foregår og kanskje avverge pågående tyverier. Så er det jo også blitt ganske strengt med personvern. Et regelverk som nok kjeltringene er veldig glad for da det nærmest er ulovlig å filme kjeltringer uten kjeltringens samtykke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.