is_620 Startet 17.Juli.2014 Del på Facebook Startet 17.Juli.2014 har nettopp kommet hjem fra posten og hentet helt ny kalesje til den nye ( gamle) no 2 båten. den skal være på en øy 11 timers bilkjøring hjemmefra , men får noen ukers opphold her jeg bor for oppussing, småfix og stoffing før den fraktes videre. Lurer derfor på om den nye kalesjen bør / skal impregneres mens jeg har god tid og lett tilgang til å holde på. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 (redigert) En kalesje skal ikke impregneres før det er behov for det (den lekker). Og det kan ta maaange år, kortere tid dersom en stadig vasker den. Redigert 17.Juli.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Enig med Lars. Forrige kalesjen min vat fra Helly Hansen spesialprodukter. Ikke impregnering før nødvendig, og aldri noe annet vaskemiddel enn mildt grønnsåpevann Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 17.Juli.2014 Del på Facebook Svart 17.Juli.2014 Fikk beskjed fra Jens Sagen sist jeg kjøpte kalesje at den ikke skulle impregneres,og det fungerer utmerket. Vent med impregnering til du ser at du trenger det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.