Jump to content

Får ikke full ytelse på motor

Lofoten71

Recommended Posts

Håper at det finnes noen særdeles flinke folk her som kan hjelpe meg med følgende problem.

Har en flott 18 fots Mørebas med en 90hk Mariner påheng (92-modell, 6-sylinder) som jeg kjøpte i fjor høst og ennå har til gode å få noe glede av. Problemet er at motoren ikke oppnår full ytelse når jeg presser spaken mot maks, da går turtallet ujevnt og motoren på en måte hakker. Den starter fint, riktignok høres det ut som om motoren går amok på fullt i fri, og den beveger seg fint framover og bakover i sakte fart. Men når farten skal økes vil den bare ikke. Alle pluggene er skiftet, filteret er ok, samt har sjekket at motoren får nok drivstoff (mistenkte en kank på bensinslangen først). Har ikke sjekket pluggledningene ennå. Har heller ingen erfaring med å skru særlig inne i motoren. Noen som har et umiddelbart tips til hva dette kan være? Har forrestn blandingaforholdet bensin/olje noe å si for dette? Begynner å bli lei og oppgitt over hele båten nå:(

Ikke 17-fots mørebas da ? Visste ikke at det fantes 18 fot også.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...