Jump to content

båt til 180-210.000

Jankar

Recommended Posts

Jeg sitter å ser på båter i denne klassen, skulle i utgangspunktet finne noe litt rimeligere, men nå føler jeg at jeg kanskje får mer båt for denne summen.

Jeg regner med at en del vil ambefalle skibsplasten, men jeg vet ikke helt om jeg liker utseende på den. Så om noen har noen andre anbefallinger så kom gjerne med de. Fart, overnattingsmuligheter for 2, og helst utenbords motor er ønskelig

Hei.

Er veldig fornøyd med en Askeladden 605 Explorer 2004 som jeg kjøpte for 210 000,- for to år siden. Henger, el ankervinsj, og plotter fulgte med. På den sitter en Mercury Optimax 135. Som aktivitetsbåt er den super med god oversikt til alle sider. Og soveplass til 4. Har riktignok ikke prøvd å overnatte i den ennå.

Bare noen småfeil som man må regne med, gjennom 2 sesonger nå.

Redigert av Roger B. (see edit history)

Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter.

Det er jo stadig masse kupp på finn i 200k-klassen, så det er muligheter for de heldige i kjøpers marked.

Men du vil jo naturligvis få mange svar og tips her fra folk som kanskje ikke har den totale oversikten..

I en annen tråd om samme emne ble det f.eks. frarådet Askeladden 605 Explorer med Optimax 135 fordi det var en bråkebøtte (men grei med f.eks. Verado).

Men et par andre båtermodeller ble foretrukket.

Så man må være nøktern og hverken ta det ene eller andre råd for god fisk sånn uten videre ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Enig med teerex at du sannsyneligvis kan gjøre et kupp på Finn, men vær tålmodig. Leste nylig at nybåtsalget har skutt fart etter at HK-avgiften ble fjernet. Så om det mange til salgs nå, så vil dette bare øke fremover. Og prisene nedover på bruktbåt, til det flater ut igjen.

Ellers er viktig at du får en båt som passer til formålet ditt og som er driftsikker. For meg var det viktigst med en dagsturbåt. Støyproblemene er overdrevet, men som teerex skriver; Du får sikkert tips fra båteiere som skriver opp sin egen og ned andre typer båter.

Før fantes det trebåter og menn av stål, nå er det treskaller i plastbåter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...