Jump to content

POLERMASKIN - Trenger hjelp til å finne en god maskin

John_Kr

Recommended Posts

Har en lignende sak som ser ut som en liten - halvstor vinkelsliper i sin tid kjøpt på Europris tror jeg - kjøpte 2 fordi de var så billig og så kunne jeg bytte på maskinene med 2 forskjellige skiver/rondeller "on the instant" veldig hendig.

Trinnløs hastighet, 3. parts borrelåsskiver passer - lik vanlige vinkelslipere.

Ikke lenger i EP sitt sortiment men løsningen kan anbefales på det sterkeste. Tror jeg har prøvet alt annet maskineri.

Har vel prøvet alt av voks og. Turtle Wax båtpolish tar kaka, Ikke noe gir dybde som den. Og på Europris til en billig penge.

Har denne men byttet skiven til en litt mindre som passer alle standard rondeller:

bilde

Redigert av Bay_liner (see edit history)

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Du kan ikke trø feil med Makita 9227cb. Fantastisk maskin som tåler mange års hardt arbeid. Har både roterende og DA fra Makita, og de har aldri skuffet. Voks finnes det en hel del varianter av, men jeg er usikker på om det er voks du er ute etter? Voks legges helt i slutten av poleringsprosessen, og da gjerne ikke med maskin. En god kombinasjon er Meguiars one step compound på burgund Meguiars poleringspute og en god bakplate med skum. Jeg bruker 3m bakplate, men det finnes mange andre. Søk gjerne på detailersclub.No for mer info.

Her var det mange gode forslag, må se på grundigere på disse forslagene...

Jeg er litt "blå bosch fan", ser at bosch har denne maskinen - http://www.bosch-professional.com/no/no/gpo-14-ce-25798-ocs-p/

Fant også litt omtale fra et annet forum på denne maskinen - http://www.detailersclub.no/forum/topic/9877-bosch-gpo-14-ce-professional-poleringsmaskin/

Litt delte meninger kanskje...

Er det noen som har erfaring med denne bosch maskinen.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Jeg har også en liknende 1400 watts maskin med 6eller 7 trinn.. husker ikke helt, men den kan man kjøre seint og likevel ha god kraft. slike blir lit tunge men det bøylehåndtaket er greit. på min liker jeg ikke den sikkerhetsknappen.. blir sliten i høyrehånda av å trykke den inn

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...