Jump to content

Krabbefiske i området Jelsa - Økstrafjorden, noen som har tips?

SF

Recommended Posts

Hei,

Har nylig fått meg hytte i Økstrafjorden i Ryfylket og har prøvd meg på litt krabbefiske i nærområdene uten den store suksessen. Det er stort sett myk bunn inne i fjorden og ikke optimale forhold for Taskekrabbe. Noen som er kjent i området, evt i retning Jelsa eller Erfjord. Har ikke fått de helt gode tipsene fra lokale og hytte folk i området ;-)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Stort sett det samme som jeg har erfart Erik, selv om jeg har fått tilbakemelding om at det er krabbe i fjorden. Fikk min første taskekrabbe/rødkrabbe i dag rett ved staken utenfor Foreneset. Men ikke noe å ta vare på. Har prøvd på utsiden mot erfjord men heller ikke noe her.

Fikk tips om at det er godt med krabbe på utsiden av Barkaneset mot Jelsa, dette skal også prøves :-). Er ikke på jakt etter de store mengdene men synes det er gøy å fiske litt og har med en ivrig hjelper i min 5 år gamle datter, så da hadde det vært kjekt å fått litt.

Mottar gjerne flere tips.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...