SF Startet 17.Juli.2014 Del på Facebook Startet 17.Juli.2014 Hei, Har nylig fått meg hytte i Økstrafjorden i Ryfylket og har prøvd meg på litt krabbefiske i nærområdene uten den store suksessen. Det er stort sett myk bunn inne i fjorden og ikke optimale forhold for Taskekrabbe. Noen som er kjent i området, evt i retning Jelsa eller Erfjord. Har ikke fått de helt gode tipsene fra lokale og hytte folk i området ;-) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Prøver igjen :-) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
tomcat Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Jeg har hørt at det er gode forhold på nordsiden av Ombo for teiner. Har ikke erfart selv Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 18.Juli.2014 Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Satt teiner i Økstrafjorden 2 ganger i strekket fra munningen og inn til det tilrettelagte anlegget, på begge sider. Resultat så langt = 0 krabber Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SF Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Takk for tipset Tomcat, har alltid antatt at det er så dypt helt oppunder land der men ser nå at det er et fint belte med dybder tilpasset tegner. Må prøves:-) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 18.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juli.2014 Stort sett det samme som jeg har erfart Erik, selv om jeg har fått tilbakemelding om at det er krabbe i fjorden. Fikk min første taskekrabbe/rødkrabbe i dag rett ved staken utenfor Foreneset. Men ikke noe å ta vare på. Har prøvd på utsiden mot erfjord men heller ikke noe her. Fikk tips om at det er godt med krabbe på utsiden av Barkaneset mot Jelsa, dette skal også prøves :-). Er ikke på jakt etter de store mengdene men synes det er gøy å fiske litt og har med en ivrig hjelper i min 5 år gamle datter, så da hadde det vært kjekt å fått litt. Mottar gjerne flere tips. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.