bik Startet 18.Juli.2014 Del på Facebook Startet 18.Juli.2014 Har fått alarm på min mariner 40 hk 4-takter 2002 modell. Alarmen er sammenhengende, noe som skulle tilsi kjøleproblem, oljetrykk eller batteri. Alarmen kommer tilfeldig, men stort sett når båten er eller skal i plan. En gang gikk den også ved tomgang ved brygga. Fikk båten igjen fra verksted i dag. De finner ingenting galt. Kjøling, oljetrykk og batteri fungerer bra. De får heller ingen alarm når de kjører motoren på land. De bad meg prøve igjen på vann. I dag gikk alarmen da jeg hadde båten i plan alene. Jeg satt båten i fri og alarmen gikk av. Etterpå kjørte jeg 15 min hardt uten vansker. Senere i dag hadde jeg familien med på tur. Da gikk alarmen fire ganger på vei opp i plan. Den går av igjen med en gang jeg setter motoren i fri, Senere gikk den fint igjen. Jeg har tidligere reparert den kjente dårlige pakningen på denne modellen som førårsaket dårlig kjøling. Jeg har også skiftet spenningsregulatoren. Verkstedet lurer nå på om det kan være feil på alarmen, men leter egentlig litt i blinde så lenge alarmen ikke går når motoren er på land.. Er det noen andre som har opplevd lignende problem? BIK Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.