Hernar Startet 19.Juli.2014 Del på Facebook Startet 19.Juli.2014 Hei, første innlegg her så jeg håper jeg gjør det riktig. Jeg kjøpte meg en bruktbåt og i den sitter en gpsmap 298 med kart fra Sognefjorden til Lista. Jeg ønsker meg heller ett kart over Oslofjorden da det er her båten nå har hjemmehavn. Slik jeg forstår er dette nå en gammel og utgått modell, men vet noen om det kan kjøpes kart til den lenger? Finner ingen info om det på nett. På forhånd takk, hilsen en novise. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 sjekk på garmin.no eller hos Garmin Norge. Det er jo litt avhengig av hva slags kartbrikke som er i GPSen. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hernar Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Takk for svar. Jeg har allerede sjekket garmin.no og alt jeg får til svar der er "Vi kan ikke vise kompatible produkter for øyeblikket. Prøv på nytt senere." Har tatt bilder av kartbrikken. Mulig det er en helt vanlig kartbrikke, men jeg har aldri sett en slik før. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Jeg har en slik en fra Oslo til Trelleborg. Send meg adressen din på IM, så skal du få den... Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 19.Juli.2014 Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 De hadde et eget brikkeformat på modellene tidligere. Jeg trodde jeg hadde en slik fra en eldre GPS/plotter, så jeg sjekket litt her og der i huset, men den er dessverre vekk. Men der har du jo fått et fint tilbud fra Lady B Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Hernar Svart 19.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2014 Ja det var ett veldig fint tilbud fra Lady B og jeg takker så mye for hjelpen. Jeg fikk en telefon fra en kartbutikk i Oslo idag som svar på en mail jeg hadde sendt, og han fortalte meg at det kartet produseres ikke lenger og bruktmarkede var eneste mulighet. Så dette var helt flotters Sitér dette innlegget Link to post
Hernar Svart 22.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Da kom kartet fra Lady B i posten og det virket 100%. Tusen takk for all hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Fint! Kos deg i finværet! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Jeg hadde samme problemet. Fikk tak i brikke via Facebook-salgside, og solgte min samme dag. Det er tydeligvis et bra marked for sånne:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sjøblomsten100 Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Ho hoy alle nautikere og god sommer :) Jeg er på jakt etter en slik kartbrikke for Bergen++ for Garmin GPSmap 298 etc. Så om noen har liggende og vil selge er jeg interresert , på forhånd mange takk! Med vennlig hilsen, Thomas mob. 920 85 007 epost: thomasdybsland@hotmail.com Sitér dette innlegget Link to post
Hernar Svart 6.August.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2014 Jeg har jo den fra Sognefjorden til Lista liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Jeg ønsker samme brikke med kart over Møre og Romsdal... Har kart Oslo Trelleborg. Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 6.August.2014 Del på Facebook Svart 6.August.2014 Garmin selger ikke disse kartene lenger, men de er alle tilgjengelige om dere søker på Piratebay, er ikke helt stuerent, men det er nok eneste mulighet om dere ikke vil kjøpe ny plotter. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
glalaks Svart 7.August.2014 Del på Facebook Svart 7.August.2014 Søk på Facebook etter båtgrupper i de områdene dere vil ha kart, feks møre og Romsdal og spør der. Fikk nApp jeg. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sjøblomsten100 Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Heia Novise, så ikke svaret ditt før nå. Uansett, tipp topp om du har den Lista-Sognefjorden: ) sender jeg deg en PM med kontaktinformasjon. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Har en Navionics brikke med kart for Sør-Norge opp til Trondheim. For Raymarine. Denne gis vekk til en av dere dersom det er noen som har bruk for den. Ellers havner den i søpla. Sitér dette innlegget Link to post
fore Svart 29.Juli.2015 Del på Facebook Svart 29.Juli.2015 Ønsker å bytte til meg en kartbrikke for Nordland / Nord Norge.til Garmin 298. Har brikke for Sør Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Scanspeak Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Er en fyr ved Helle i Kragerød som oppdaterer slike til hva du måtte ønske av områder... Ligger annonse på finn.no.. Oppdaterte mitt nå i sommer.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Juli.2015 Del på Facebook Svart 30.Juli.2015 Jeg fikk kjøpt nytt kart i uåpnet pakke i vår;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Ziggi Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 On 7/30/2015 at 4:10 PM, glalaks said: Jeg fikk kjøpt nytt kart i uåpnet pakke i vår;) Hei.. Har du den sør Norge brikka enda ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 29.Mai.2018 Del på Facebook Svart 29.Mai.2018 Har vel den for Sør-Norge ja. Tror jeg. Ligger vel i båten en plass Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Nalle Svart 13.November.2020 Del på Facebook Svart 13.November.2020 Hei! Prøver her i håp om nokon kan hjelpe. Har ein slik kartbrikke som er diskutert i tråden frå ein Garmin 198C for søraust kysten (Oslo - Skagerak - Hauge).. Skulle gjerne hatt ei brikke som dekker Møre & Romsdal (Sognefjorden - Svefjorden?), så dersom du vil bytte er det supert! Dersom nokon kun vil bli kvitt tilsvarande, kjøper eg gjerne! Har også ei SD brikke til nyare Garmin kartplotter for samme område, som selfølgeleg var eit bomkjøp.. Sitér dette innlegget Link to post
Scalare Svart 6.Juni.2021 Del på Facebook Svart 6.Juni.2021 Jeg er på jakt etter kartbrikke til GPSmap 298 for Sørlandet. Har en som dekker Lindesnes- Sognefjorden om noen trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Ante650 Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Fikk oppdatert brikken til Garmin 298 hos en i Florø. Anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.Juli.2023 Del på Facebook Svart 19.Juli.2023 Ante650 skrev 28 minutter siden: Fikk oppdatert brikken til Garmin 298 hos en i Florø. Anbefales. Oppdatert eller ett annet område ? Trodde Garmin hadde sluttet å oppdatere disse for mange år siden men kopiere gamle kart og legge de inn går sikkert for de som har leseren til garmin og er mer enn snittet gode på data. Dessverre ikke på det nivået selv men noen oppdatering med blu chart kart på disse brikkene tviler jeg på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.