Jump to content

Bravo 2x transom, skal vanninntak slangen være kappet?

asunde

Recommended Posts

Holder på å overhale transom til 2005 model bravo 2x drev som hører til en D-tronic 4.2 300hk motor. Det viser seg at vanninntak slangen i transom er kappet og jeg lurer på om det skal være slik. Inntaket i transom er plugget med en plate og 2 skruer. Jeg skal ha separat vanninntak i bunn av båt med sjøvannspumpe på motor.

En annen ting jeg lurer på er denne speedometer saken. Der er en plugg som stikkes ned i drevet, den er noe skadet samt at der er noe slitasje på slangen slik at den er litt tynn et sted. Er denne i det hele tatt i bruk slik at jeg bør skifte slangen og pluggen? Mulig det kan bli hull på den der den er slitt.

Hilsen

Arild

Om vannslangen er kappet eller ikke har nok ingen betydning siden inntaket er dekket av den platen, så slangen har jo ingen funksjon.

Dvs. det er kanskje en fordel at den er kappet, da blir det vel noe vanngjennomstrømming i drevet som hjelper på kjølingen.

De fleste bruker vel GPS/kartplotter i våre dager så trykkslangen til knopmåler er vel heller ikke så viktig, så lenge det ikke kan komme vann inn i båten den veien.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 3 uker senere...

Om ikke pitot funksjon for knopmåling på drevet er koblet til et instrument skal slangen plugges inne i båten. Ivertfall på nyere modeller er det en hurtigkobling her en får egnet tett-plugg til.

Så lenge slangen er tettet innvendig gjør det ingenting om slangen utvendig er slitt, eller skadet. Så lenge ikke slitasjen akkurat er i transom gjennomgangen da, så hele slangen kan falle ut av transom/skroget...

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...