Bmwx1xdrive25d Startet 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2014 Har enda ikke sjøsatt etter motorbytte. Monterte i alt, og kjørt en stund på land. Plutselig var det ikke liv i dash, eller starter. Om jeg kobler kabel på dynamo direkte på + på dynamo, får jeg tenning, men da konstant uavennig tenningsnøkkel. Kan det være boe i dynamoen har røket? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
adeneo Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Det er nok mer sannsynlig at noe er koblet feil, eller at en ledning har falt av et eller annet sted, eller at tenningslåsen har tatt kvelden osv. Sjekk det enkleste først, mål deg fremover fra tenningslåsen inntil du finner ut hvor strømmen blir borte. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Ikke umulig. Det som er litt rart, er at denne feilen kom plutselig, mens motor ble kjørt starter. Hadde kjørt motor flere ganger, men plutselig ble det stilt. Men kobler jeg den lilla på dynamoen rett rød på dynamo, konstant tenning, da virker dach konstant, og får startet motor med nøkkel. Men får ikke stoppet den grunnet konstant strøm. Men er ikke umulig at det er tenningssvits som er deffekt ja. Hmm, må ta en titt på det. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bay_liner Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Sjekk sikringer - husk enkeltstående som kan finnes på ledning i motorrom - her og der samt alle relevante ledningsforbindelser og kontakter og evt selve tenningslåsen - om du evt har spenning inn og ikke ut når tenningen er på. Begynn med det siste først. På noen eldre Mercruiser V8 motorer er det en hovedsikring ved starteren - på nyere kan det finnes en automatsikring på motoren. Disse bør sjekkes og er lette å sjekke. Er en litt uheldig ved remontering av + kablen til starteren kan sikringen på de eldre motorene komme i kontakt med blokka (-) og gi kortslutning. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Må gå over kabler en runde da skjønner jeg. Jeg tok ut batteriet før jeg demonterte motoren, så skal ikke ha kortsluttet noe. Men har en knapp på tenningsbryteren, at det er strøm inn, men ikke ut. For starter kabelen er vel en egen kabel,enn tenning. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bay_liner Svart 20.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2014 Tror all strøm til tenning og forsyning via tenningsnøkkel hentes fra starterforb hvis alt er originalt. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.