g på eventyr Startet 20.Juli.2014 Del på Facebook Startet 20.Juli.2014 hei. somsagt kan trenge litt råd om kjøp av type båt, tenkte 24-27 fot, pga soveplasser kjøkken, toalett. men så er problemet,hvilken type båt er mest stabil på sjøen? og greiest med plass i?? setet er også viktig, pga ryggproblemer, kan eventuelt kjøpe et eller to nye seter, men greiest om dette er der ifra før av. tenkte ca 50 tusen til båt. har ikke sertifikatet enda, men skal få tatt det iløpet av sommeren. hvor langt er det forsvarlig å kjøre denne hjem ifra uten lappen, og ikke allverdens kunskap Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Nå kommer det vel an på når du er født, og om båten er slik at du er pålagt å inneha båtførerbevis, i så fall er det vel ikke forsvarlig å kjøre noe som helst sted uten at du har et slikt båtførerbevis. Du kjenner kanskje noen som er mer sjøvant enn du selv er, som du kan spørre om hjelp til å kjøre båten hjem, hvis ikke kan det hende du får svar hvis du spør her, og at noen kan være med deg på jomfruturen. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Er vel andre ting du må se etter enn hvilket sete båten har? Sitér dette innlegget Link to post
g på eventyr Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 skal alltids klare å få med meg noen. er ikke født før 80, så jeg trenger sertifikatet,greit å ha uansett, noen av dere som har råd om hvilken type båt som er mest stabil osv?? jo setet er faktisk veldig viktig, brakk ryggen for en stund siden, så med feil sete er jeg ikke i stand til å ta en liten tur engang Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Jeg ville kanskje kikket litt på plastsnekker fra 70-80 tall. Helst med skiftet eller dokumentert overhalt motor. Disse gir mye plass for pengene og går heller ikke så fort att slag fra sjøen blir problem for ryggen. Sitér dette innlegget Link to post
g på eventyr Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 ja har kikket på snekker, men da dukker problemet opp med at motoren stikker opp midt i båten, og det bråker noe aldeles. må opp litt i størrelse så motoren er under gulvet. støyer mindre. men hvilke type båtmerker er stødige i sjø? må være litt fart i den også.vet ikke helt hva som er og foretrekke med en båt som skal overnattes i og brukes endel Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Kan vel kanskje få en draco eller lignende for den prisen, men da blir det gammelt og risikoen for problemer øker betraktlig. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 ................... men da dukker problemet opp med at motoren stikker opp midt i båten, og det bråker noe aldeles. må opp litt i størrelse så motoren er under gulvet. støyer mindre. ........................ Det finnes da snekker med motoren under dørken, støysvak også, men farten er jo ikke så stor....( bare helt passelig ) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.Juli.2014 Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 Her er løsningen på alle dine problemer .................................. Nå kun 9.990,- hos Maritim Støysvak, billig, går passe fort, og kommer rett under 50 lapper med en 9.9 hesters motor, og ikke trenger du båtførerbevis heller. Sitér dette innlegget Link to post
g på eventyr Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 satt pris på finn. betyr ikke minimumspris. alt kan prutes. har båten stått ute en stund og ingen ringer.velger mange å selge til lavere pris bare for og få solgt den Sitér dette innlegget Link to post
g på eventyr Svart 20.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2014 skrev litt feil. men ja, en snekke med motoren under dørken hadde vert ypperlig. trenger ikke å gå veldig fort, bare det går fremover :) noen ideer om hvilke merker som er greie?? Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Nidelv 24 er jo en ypperlig snekke! Motor under dekk, god stol å sitte i, soveplasser til 4-5, toalett (trangt, men likevel), og i den prisklassen du er ute etter. Fart varierer etter motorstørrelse, men vanligvis rundt 6-7 knop. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
emilskj Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 Hei Kjenner ikke deg eller din situasjon, så jeg skal være litt forsiktig med hva jeg sier. Men det jeg umiddelbart tenker når jeg ser det du skriver, er at her er det kanskje lurt å tenke seg om en gang til. En båt på 24-27 fot til under 50 000 er i alle tilfelle gammel og velbrukt, sannsynligvis grenser den mot "prosjekt". Folk som i utgangspunktet har god helse, har gått på slike prosjekt, og funnet det svært utfordrende. Du må regne med en del timer til oppgradering og vedlikehold, med en del arbeidsstillinger som kan være veldig utfordrende for ryggen. Kjøper du derimot en mindre båt med påhengsmotor, kan du få noe relativt nytt for den prisen. Kjøp så til en god stol, og kos deg på sjøen når forholdene tillater det. Slik skaffer du deg også litt mer erfaring for senere båtvalg. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
båtløskar Svart 21.Juli.2014 Del på Facebook Svart 21.Juli.2014 (redigert) hvis du skal ha en stabil båt ( en som ikke vogger for mye fram og tilbake i bølger pga ryggen din ?? ) så ville jeg absolutt ikke ha kjøpt noe snekke med mindre det er en gammel tresnekke.. nå har jeg ikke hvert i kjempe mange forskjellige plastsnekker men de jeg har hvert i har hat fellesnevneren at de har vogga som gale når en liten jolle kommer kjørende forbi i plan Redigert 21.Juli.2014 av båtløskar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.