SeaMaster175 Startet 17.April.2005 Del på Facebook Startet 17.April.2005 Hei! Hvor får jeg tak i en oljetrykkbryter som varsler fra når oljetrykket er under 1 (bar?)? Har noen en god internettside hvor dette selges? mvh M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Her på Maritim feks. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 Her på Maritim feks. <{POST_SNAPBACK}> Men den er vel bare til å koble til et instrument? Slik som jeg vil ha skal kobles til en lyspære som lyser når oljetrykket går under 1 bar. M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 De har flere brytere også, bla. en med alarm! Men dette er det sikkert flere som har peiling på Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Prøv A/S Kellox importør av vdo instrumenter og givere. Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Hei, Jeg har samme problemstilling: Trenger en enpolet oljetrykksjalter som leder strøm når trykket går under et sted mellom 0,5 og 1,0 bar. Den skal ha 1/8" rørgjenger. Jeg trodde jeg hadde fått det til da jeg kjøpte en slik giver hos Mekonomen i fjor høst, men det viste seg at giveren ikke virket. Den kostet omkring 70 kroner og var en "standard bildel" til et eller annet bilmerke (dvs, mye billigere enn en "båtdel"). Jeg har snakket med Universal Diesel og Kellox, som sier at VDO sjalterne koster nærmere 600 kroner, og at de nå for tiden er topolede. Hvis du får tak i en som virker hører jeg gjerne fra deg. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 17.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2005 Hos Kellox fant jeg disse her! Synes det blir litt dyrt. 600 kroner for en oljetrykksbryter gidder jeg ikke å betale. Noen som har noen andre forslag? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Ingen tvil om at prisene på VDO givere er stive, jeg jobba i kellox i en 10 års periode på 80 tallet, hadde nesten ikke reklamasjoner. Og jeg hørt aldrig om motorhavarier på grunn av feilvisning på temp/trykk olje/vann. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 17.April.2005 Del på Facebook Svart 17.April.2005 Hos Kellox fant jeg disse her! Synes det blir litt dyrt. 600 kroner for en oljetrykksbryter gidder jeg ikke å betale. Noen som har noen andre forslag? Hos Bilextra koster en slik oljetrykksbryter fra kr. 30,- Du må nesten sjekke om Bilextra er i nærheten av din adresse. Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 Snakket med Mekonomen, Smalvollveien 46, Oslo - telefon 23 20 78 50. De har en oljetrykksbryter som slår ut ved 0,6 bar og som har 1/8" rørgjenger. Den har delenummer 23-500056 og koster kr 92,50. Tror jeg vil prøve meg på den. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 18.April.2005 Del på Facebook Svart 18.April.2005 ... jeg tror ikke disse bryterene bryter kontant.... slik at en sirene, relee eller noe sånt vil nok ikke ha det helt godt.. Men er ikke sikker Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Ingar Svart 19.April.2005 Del på Facebook Svart 19.April.2005 ... jeg tror ikke disse bryterene bryter kontant.... slik at en sirene, relee eller noe sånt vil nok ikke ha det helt godt.. Men er ikke sikker Nei, dette er nok feil majali.En oljetrykks-switch er en ren av/på bryter og kan fint drive en piezo-summer og/eller varsellampe direkte. Finnes i en (kortslutter til jord når trykket faller) og to-polet utgave, det er de to-polete som er dyre. Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 19.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2005 (redigert) Snakket med Mekonomen, Smalvollveien 46, Oslo - telefon 23 20 78 50. De har en oljetrykksbryter som slår ut ved 0,6 bar og som har 1/8" rørgjenger. Den har delenummer 23-500056 og koster kr 92,50. Tror jeg vil prøve meg på den. Far Out <{POST_SNAPBACK}> Hei Far Out! Ringte Meonomen i Oslo, og han sa at han hadde fått det samme spørsmålet i går, så det var vel deg det da? Men han hadde den og det er en oljetrykksbryter som egentlig skal til Volvo 240 1985-1986 modell. Denne blir morsom å prøve. Håper det virker! Her er den! M/B Gamla Redigert 19.April.2005 av M/B Gamla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 19.April.2005 Del på Facebook Svart 19.April.2005 (redigert) Nei, dette er nok feil majali. En oljetrykks-switch er en ren av/på bryter og kan fint drive en piezo-summer og/eller varsellampe direkte. Finnes i en (kortslutter til jord når trykket faller) og to-polet utgave, det er de to-polete som er dyre. <{POST_SNAPBACK}> .... vil ikke være påstålig, men hvis man ser på en oljelampe som slukker/lyser opp, så er det vel slik at den lampa begynner litt svakt før den er helt tent. ?? Jeg har ikke noe å måle med, men det er kansje noen som har gjort det? Erki Redigert: det jeg mener er : kan den styre feks et relee? Redigert 19.April.2005 av majali (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
GeirFrode Svart 19.April.2005 Del på Facebook Svart 19.April.2005 det jeg mener er : kan den styre feks et relee? <{POST_SNAPBACK}> Det skulle jeg mene at den kan. Har selv brukt oljetrykksgiver til å styre et rele for kjørelys på en gammel Mazda jeg hadde en gang. Virket helt utmerket! Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 20.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2005 Ja, idag fikk jeg handlet inn oljetrykksbryteren fra mekonomen i Ski. Den kostet 92 kroner. Her er det noen bilder av den. Kanskje til interesse for Far Out som også har tenkt å montere det: Det eneste som mangler nå er et T-stykke som skal monteres på manometeret. Dette skal kjøpes inn hos GH fittings på Sofiemyr. mvh M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 20.April.2005 Del på Facebook Svart 20.April.2005 Volvo b-18 b20 odd Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 20.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2005 Volvo b-18 b20 odd <{POST_SNAPBACK}> Mener du at det er Volvo b-18 og b-20 som bruker disse oljetrykksbryterne? Denne oljetrykksbryteren er eegentlig for Volvo 240 1985 og 1986 modell. M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 20.April.2005 Del på Facebook Svart 20.April.2005 hvilket "åpningstrykk" har den? På min MB20 står det en med "åpningstrykk" 0,5 kg og så har jeg en som har stått på en bil som er stemplet til o,3 kg om jeg ikke husker feil.... Geir Frode: Takk for info, davar mine mistanker ubegrunnet..... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
SeaMaster175 Svart 20.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2005 hvilket "åpningstrykk" har den? På min MB20 står det en med "åpningstrykk" 0,5 kg og så har jeg en som har stått på en bil som er stemplet til o,3 kg om jeg ikke husker feil.... Geir Frode: Takk for info, davar mine mistanker ubegrunnet..... <{POST_SNAPBACK}> Den har et åpningstrykk på 0,6 kg (eller bar???). Dette er akuratt ideelt for væres motor som, hvor oljetrykket ligger på ca 1 kg (bar???) når motoren er varm. M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 25.April.2005 Del på Facebook Svart 25.April.2005 Fant ut at Mekonomens delenummer 23-500056 ikke har 1/8" rørgjenger, men noe større. For 0,6 bar og 1/8" måtte jeg kjøpe delenummer 23-500047. Far Out Sitér dette innlegget Link to post
oddkt Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 Jovisst B-18-B-20 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.