Lars H. Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Vel, for de som har båten i feks. indre Oslofjorden, hjelper det vel ikke mye at det er mange ledige plasser mellom Tronhjem og Bodø? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ydalir Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 For å fortsette i bilanalogverden, er du av typen som sjekker om alle på handicapparkering har gyldig handicappbevis?:-))) Om jeg selv hadde rett på handicap parkering, og trengte plassen - så ja. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 thruster både foran og bak på en 22 fots snekke??? Dagens Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
dude Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Jeg pleier å se an dama i baugen. Da har du ikke vært på sjøen lenge nok rett og slett :-) Sitér dette innlegget Link to post
Klovn1 Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Jøss, thruster både foran og bak på en 22 fots snekke??? Hadde du fått med deg Uglesetts mareritt i fjor, når han nærmest ble presset på land gjentatte ganger i det 5 nm lange sundet han befant seg i, hadde nok du også utstyrt båten med alt tenkelig av utstyr for å komme seg ut av enhver situasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Hadde du fått med deg Uglesetts mareritt i fjor Joda, gutten trenger åpenbart all den hjelpen han kan få, selv med fjernstyrte thrustere og vinsjer. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Om jeg selv hadde rett på handicap parkering, og trengte plassen - så ja.Seriøst? Du glir rett inn i rollen som parkeringsvakt? Gir du bot for manglende fremlagt bevis også :-D Tror du drar meg i leggen. Beviset i ruta er for parkeringsvakta, ikke selvutnevnte sherriffer som har surna fordi plassen var tatt. Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 (redigert) Pinkvin... Så du mener at om man er handikappet og trenger en handikapp plass for å parkere og man ser at en dust som ikke har rett på handikapp plass har parkert på de få handikapp plassene som faktisk er på stedet så hadde jeg pokkers meg også reagert. Det er sååå mange egoistiske billister som bare tar seg til rette,og er man så dum at man parkerer på en handikapp plass uten og ha rett til det fortjener man og bli tauet bor Asap. Redigert 23.Juli.2014 av MorganX (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Tror det Pinkvin ikke liker er at det er fler enn en sheriff i by'n! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Hvem som trenger er det legen som avgjør. Trenger absolutt ikke være synlig for selvutnevnte parkeringsvakter, nå også hurtigarbeidende diagnosesettere:-D Men ok, o ei lita bygd eller noe så vet man kanskje bedre enn legen, parkeringsvakta og personen selv. Men innen folkeskikken så leker man ikke sheriff Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Utrolig mye bra underholdning her Hva sier dere om denne: Søndag dorget jeg makrell i området utenfor Rødtangen. Det kommer en Askeladden mot oss og jeg viser at vi har snører ute. Men nei, ingen reaksjon før det ene snøret går i propellen på påhengeren hans. Jeg gjør han oppmerksom på hva som har skjedd, hvorpå svaret er: Sjøen er for alle Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Hvem som trenger er det legen som avgjør. Trenger absolutt ikke være synlig for selvutnevnte parkeringsvakter, nå også hurtigarbeidende diagnosesettere:-D Parkeringsbeviset skal selvfølgelig ligge synlig, ikke nødvendigvis for selvutnevnte parkeringsvakter, men for at alle skal kunne se at man faktisk har parkeringsbevis for forflytningshemmede når man parkeringsplass avsatt til det formålet. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 En gang i verden kjørte jeg amcar. Hvis jeg sto og ventet på å slippe inn på en forkjørsveg (f.eks) og det kom en amcar på den veien, stoppet han alltid. Det samme gjorde jeg når situasjonen var omvendt. Det har noe å gjøre med vennlighet mot likesinnede. Treffer du en båt på sjøen hilser du på en med samme interesse som deg. Men det er kanskje ikke alle som forstår dette... Totalt misforstått. Hvis man kjører på en hovedferdselsåre med mye trafikk skal man ikke vike for en eller annen bilentusiast. Du er med på å skape ytterligere kø og irritasjon. Verdt å huske at man ikke bare har rettigheter på sjøen. Det følger mange plikter også. Folk i båt overser ofte pliktene. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Pleier å ta meg god tid i ferien og hilser derfor kanskje ikke tilbake flr neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Hadde du fått med deg Uglesetts mareritt i fjor, når han nærmest ble presset på land gjentatte ganger i det 5 nm lange sundet han befant seg i, hadde nok du også utstyrt båten med alt tenkelig av utstyr for å komme seg ut av enhver situasjon. Folk får lære seg å manøvrere i trange farvann. Jeg har sett mye rart. Ta en titt på sjøkartet og avpass farten og hold stø kurs. Når leia er trang skal man ikke presse seg forbi. Her forleden lå jeg ganske nær land. Tror du ikke folk i båt kjørte forbi på innsiden i 25 knop og drar opp ei bølge. Båten var full av koner og barn og en mann bak rattet. Jeg sier ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Totalt misforstått. Hvis man kjører på en hovedferdselsåre med mye trafikk skal man ikke vike for en eller annen bilentusiast. Du er med på å skape ytterligere kø og irritasjon For en gangs skyld er jeg enig med deg Ugla. Rett ved der jeg bor er det et knutepunkt for busser med utkjøring rett inn i en rundkjøring. Er det da en buss i rundkjøringen, hender det stadig vekk at den stopper opp for å slippe inn kompisen i en buss fra busstasjonen! En får følge reglene enten er på sjøen eller på veien. Båten var full av koner og barn og en mann bak rattet. Jeg sier ikke mer. Flerkoneri, mormoner? Jeg sier heller ikke mer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Uglesett Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Døgnfluene på sjøen eller folk i båt er uforutsigbare. En mann som skal bevise noe bak et båtratt kan være en udetonert bombe. Og særlig skummelt hvis det er kvinnfolk ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 All denne hilsingen på fjorden er vel bare en uting. Skulle vi gjort det samme på landeveien så hadde vel mange kjørt i ræ....på hverandre. Mulig man er mere avslappet og i bedre humør når en er på fjorden, men hvorfor da bli sur på en som ikke hilser. Nei! Behold ditt gode humør :)) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 23.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2014 Verdt å huske at man ikke bare har rettigheter på sjøen. Det følger mange plikter også. Som for eksempel å holde styrbord i leia dersom det er vann til det, selv om det er blått på kartplotteren Flerkoneri, mormoner? Jeg sier heller ikke mer. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.