Jump to content

Folkeskikk på sjøen.

Ragnar B

Recommended Posts

Vel, for de som har båten i feks. indre Oslofjorden, hjelper det vel ikke mye at det er mange ledige plasser mellom Tronhjem og Bodø?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

Om jeg selv hadde rett på handicap parkering, og trengte plassen - så ja.

Seriøst? Du glir rett inn i rollen som parkeringsvakt? Gir du bot for manglende fremlagt bevis også :-D

Tror du drar meg i leggen. Beviset i ruta er for parkeringsvakta, ikke selvutnevnte sherriffer som har surna fordi plassen var tatt.

Pinkvin...

Så du mener at om man er handikappet og trenger en handikapp plass for å parkere og man ser at en dust som ikke har rett på handikapp plass har parkert på de få handikapp plassene som faktisk er på stedet så hadde jeg pokkers meg også reagert. Det er sååå mange egoistiske billister som bare tar seg til rette,og er man så dum at man parkerer på en handikapp plass uten og ha rett til det fortjener man og bli tauet bor Asap.

Redigert av MorganX (see edit history)
Guest Avmønstret#

Hvem som trenger er det legen som avgjør. Trenger absolutt ikke være synlig for selvutnevnte parkeringsvakter, nå også hurtigarbeidende diagnosesettere:-D

Men ok, o ei lita bygd eller noe så vet man kanskje bedre enn legen, parkeringsvakta og personen selv.

Men innen folkeskikken så leker man ikke sheriff

Utrolig mye bra underholdning her :lol::lol:

Hva sier dere om denne:

Søndag dorget jeg makrell i området utenfor Rødtangen. Det kommer en Askeladden mot oss og jeg viser at vi har snører ute. Men nei, ingen reaksjon før det ene snøret går i propellen på påhengeren hans. Jeg gjør han oppmerksom på hva som har skjedd, hvorpå svaret er: Sjøen er for alle :giggle:

Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013

Hvem som trenger er det legen som avgjør. Trenger absolutt ikke være synlig for selvutnevnte parkeringsvakter, nå også hurtigarbeidende diagnosesettere:-D

Parkeringsbeviset skal selvfølgelig ligge synlig, ikke nødvendigvis for selvutnevnte parkeringsvakter, men for at alle skal kunne se at man faktisk har parkeringsbevis for forflytningshemmede når man parkeringsplass avsatt til det formålet.

En gang i verden kjørte jeg amcar. Hvis jeg sto og ventet på å slippe inn på en forkjørsveg (f.eks) og det kom en amcar på den veien, stoppet han alltid. Det samme gjorde jeg når situasjonen var omvendt. Det har noe å gjøre med vennlighet mot likesinnede. Treffer du en båt på sjøen hilser du på en med samme interesse som deg. Men det er kanskje ikke alle som forstår dette...

Totalt misforstått. Hvis man kjører på en hovedferdselsåre med mye trafikk skal man ikke vike for en eller annen bilentusiast. Du er med på å skape ytterligere kø og irritasjon.

Verdt å huske at man ikke bare har rettigheter på sjøen. Det følger mange plikter også. Folk i båt overser ofte pliktene.

Hadde du fått med deg Uglesetts mareritt i fjor, når han nærmest ble presset på land gjentatte ganger i det 5 nm lange sundet han befant seg i, hadde nok du også utstyrt båten med alt tenkelig av utstyr for å komme seg ut av enhver situasjon.

Folk får lære seg å manøvrere i trange farvann. Jeg har sett mye rart. Ta en titt på sjøkartet og avpass farten og hold stø kurs. Når leia er trang skal man ikke presse seg forbi. Her forleden lå jeg ganske nær land. Tror du ikke folk i båt kjørte forbi på innsiden i 25 knop og drar opp ei bølge. Båten var full av koner og barn og en mann bak rattet. Jeg sier ikke mer.

Totalt misforstått. Hvis man kjører på en hovedferdselsåre med mye trafikk skal man ikke vike for en eller annen bilentusiast. Du er med på å skape ytterligere kø og irritasjon

For en gangs skyld er jeg enig med deg Ugla. Rett ved der jeg bor er det et knutepunkt for busser med utkjøring rett inn i en rundkjøring. Er det da en buss i rundkjøringen, hender det stadig vekk at den stopper opp for å slippe inn kompisen i en buss fra busstasjonen! En får følge reglene enten er på sjøen eller på veien.

Båten var full av koner og barn og en mann bak rattet. Jeg sier ikke mer.

Flerkoneri, mormoner? Jeg sier heller ikke mer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...