Jump to content

Rånete taxibåter

Kappa

Recommended Posts

Har sett det samme andre steder. Jeg lurer på hva slags typer det er som mener de kan kjøre i femten knop midt i en fullstappa havn med kajakker, joller og cabincruisere i alle retninger.

Tror dette har med reglene for "nyttetrafikk" å gjøre. De er så vidt jeg vet ikke underlagt fartsrestriksjoner - de "har jo en rute å holde"! Men de skal vel vise tilbørlig hensyn, de som alle andre, så jeg tror nok her er rom for diskusjon, ja!

Tror dette har med reglene for "nyttetrafikk" å gjøre. De er så vidt jeg vet ikke underlagt fartsrestriksjoner - de "har jo en rute å holde"! ...

Nyttetrafikken er underlagt samme fartsrestriksjoner som andre, med mindre man har et helt spesifikt fritak - noe som ytterst få har!

Forøvrig gjelder Regel 6 "Sikker fart" for alle typer fartøy.

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Taxibåtene på Valle og Jomfruland kjører hensynsløst. Dårlige rollemodeller for mange båtfolk.

dagens totalt urelevante svar osv osv.. men "å råne" eller "rånete" har ingenting med med grisekjøring/uforsvarlig kjøring og gjøre ;-) hvis du derimot er ser en taxibåt med laksetrapp sota vinduer eksos uten lyddemping som går ut over vannlinja og med musikk med MASSE bass.... stryk musikk og bare ha bassduringa som lager kø når de kjører sakte igjennom et sund for og se på alle damene i bikini osv da kan du snakke om rånete taxibåt :) for ikke å snakke om wonderbaum :)

Det er et tilbakevendende spørsmål om taxisjåførenes tro på at det er egne regler for dem, både til vanns og til lands. Brodern har vært blandt dem, så jeg har oversikt over ganglaget.

Jeg tenker at om en dokumenterer adferd med video og legger det ut på YouTube, så kanskje de ser hvor galt det er.

Kragerøs farvann fra Jomfruland til byen er plaga, ref story i fjor.

Aileen ll

Har selv opplevd ligget i en havn og opplevd at to seilbåter slo i hop mastene pga en hurtigbåt som kom inn. Vi var flere som møtte opp på kaia for å klage. Fikk da beskjed av kapteinen at han hadde en rute og holde. Selv om de står med store bokstaver på bro-karene at det er sakte fart som gjelder. Synes den var litt arrogant.

Har selv opplevd ligget i en havn og opplevd at to seilbåter slo i hop mastene pga en hurtigbåt som kom inn. Vi var flere som møtte opp på kaia for å klage. Fikk da beskjed av kapteinen at han hadde en rute og holde. Selv om de står med store bokstaver på bro-karene at det er sakte fart som gjelder. Synes den var litt arrogant.

Kapteiner kan være idioter de og...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...