Kappa Startet 22.Juli.2014 Del på Facebook Startet 22.Juli.2014 Taxibåtene på Valle og Jomfruland kjører hensynsløst. Dårlige rollemodeller for mange båtfolk. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Kan være enig med deg der. Har ikke vært i Kragerø i år men tidligere erfaring tilsier at de ikke er blitt bedre. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
DieselDahl Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Har sett det samme andre steder. Jeg lurer på hva slags typer det er som mener de kan kjøre i femten knop midt i en fullstappa havn med kajakker, joller og cabincruisere i alle retninger. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Helt vanlig fenomen, dessverre. Dette burde kanskje politiet slå hardere ned på om de først er på fjorden Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
avmønstret5 Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 Jeg har ligget et par ganger på svai ved Jomfruland nå i sommer og det oppfører seg som de alltid har gjort, hensynsløst. Sitér dette innlegget Link to post
roeren Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Har sett det samme andre steder. Jeg lurer på hva slags typer det er som mener de kan kjøre i femten knop midt i en fullstappa havn med kajakker, joller og cabincruisere i alle retninger. Tror dette har med reglene for "nyttetrafikk" å gjøre. De er så vidt jeg vet ikke underlagt fartsrestriksjoner - de "har jo en rute å holde"! Men de skal vel vise tilbørlig hensyn, de som alle andre, så jeg tror nok her er rom for diskusjon, ja! Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 (redigert) Tror dette har med reglene for "nyttetrafikk" å gjøre. De er så vidt jeg vet ikke underlagt fartsrestriksjoner - de "har jo en rute å holde"! ... Nyttetrafikken er underlagt samme fartsrestriksjoner som andre, med mindre man har et helt spesifikt fritak - noe som ytterst få har! Forøvrig gjelder Regel 6 "Sikker fart" for alle typer fartøy. Redigert 24.Juli.2014 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
båtløskar Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Taxibåtene på Valle og Jomfruland kjører hensynsløst. Dårlige rollemodeller for mange båtfolk. dagens totalt urelevante svar osv osv.. men "å råne" eller "rånete" har ingenting med med grisekjøring/uforsvarlig kjøring og gjøre ;-) hvis du derimot er ser en taxibåt med laksetrapp sota vinduer eksos uten lyddemping som går ut over vannlinja og med musikk med MASSE bass.... stryk musikk og bare ha bassduringa som lager kø når de kjører sakte igjennom et sund for og se på alle damene i bikini osv da kan du snakke om rånete taxibåt :) for ikke å snakke om wonderbaum :) Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 24.Juli.2014 Del på Facebook Svart 24.Juli.2014 Det er et tilbakevendende spørsmål om taxisjåførenes tro på at det er egne regler for dem, både til vanns og til lands. Brodern har vært blandt dem, så jeg har oversikt over ganglaget. Jeg tenker at om en dokumenterer adferd med video og legger det ut på YouTube, så kanskje de ser hvor galt det er. Kragerøs farvann fra Jomfruland til byen er plaga, ref story i fjor. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
KennethStrand Svart 26.Juli.2014 Del på Facebook Svart 26.Juli.2014 Har selv opplevd ligget i en havn og opplevd at to seilbåter slo i hop mastene pga en hurtigbåt som kom inn. Vi var flere som møtte opp på kaia for å klage. Fikk da beskjed av kapteinen at han hadde en rute og holde. Selv om de står med store bokstaver på bro-karene at det er sakte fart som gjelder. Synes den var litt arrogant. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Rute eller ei, gir skipper ingen rett til å bryte fartsbestemmelser. Skadeerstattning kan vel bestrides, men brudd på forskrift om fartsbegrensning kan annmeldes! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Pjolter Svart 29.Juli.2014 Del på Facebook Svart 29.Juli.2014 Har brukt taxibåt i Kragerø 2 ganger i år. Er veldig fornøyd. De sakker ned i 5 knops grensen tilogmed!!! Ingen klage fra meg i år. Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
ashfirelate Svart 30.Juli.2014 Del på Facebook Svart 30.Juli.2014 Har selv opplevd ligget i en havn og opplevd at to seilbåter slo i hop mastene pga en hurtigbåt som kom inn. Vi var flere som møtte opp på kaia for å klage. Fikk da beskjed av kapteinen at han hadde en rute og holde. Selv om de står med store bokstaver på bro-karene at det er sakte fart som gjelder. Synes den var litt arrogant. Kapteiner kan være idioter de og... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.