Ibiza24 Startet 22.Juli.2014 Del på Facebook Startet 22.Juli.2014 Da var undervannshus tatt av min 1998-mod. Yamaha 90 hk for å sjekke at jeg fikk det av etter 16 år i sjøen. Dette gikk helt smertefritt og alle bolter løsnet uten problem. Ettersom jeg ikke får selve impelleren før i neste uke smøret jeg opp alle bolter og monterte tilbake undervannshuset i påvente av nytt impeller hus etc. MEN, når jeg nå skal sette giret i revers er det tregere enn tidligere og jeg må rykke den bestemt i revers ettersom det er vanskelig å dra den forsiktig på plass. Det virker som det er blitt økt motstand i systemet. Jeg har montert av gear-wire og verifisert at denne glir lett når den ikke er tilkoplet så jeg mistenker at det må ligge et sted på veien ned til undervannshuset eller i selve huset. Noen som har kunnskap om hva dette kan komme av? Og hva som må gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Sogning Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 (redigert) Var borti dette i fjor når eg hjelpte ein ungdom som hadde problem med giringa på ein Yamaha 90 HK frå 80-talet. Då traff ikkje staget som går ned i undervannshuset der det skulle. Det måtte hjelpast på plass når undervannshuset var nesten på plass, i tillegg låg ikkje vaieren skikkelig på plass i kontrollboksen. Når desse to problema var løyste fungerte giringa utmerket Redigert 22.Juli.2014 av Sogning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ibiza24 Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Takk for svar. Skal prøve å feilsøke litt mer og se om ikke jeg får det til å gli litt bedre. Tror egentlig det bare er en bagatell....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.