kaptein storm Startet 22.Juli.2014 Del på Facebook Startet 22.Juli.2014 Hei. Har en gammel Terhi 430 som jeg har kappet bakken av for å få frigjort litt plass. Vil i den sammenheng forsterke hele skroget innvendig. Ser i lensebrønnen at det er et par revner der som ser ganske gamle ut og har sannsynligvis trukket en del vann. Tenkte på å gjøre følgende: Pusse ned til glassfiber over hele skroget innvendig og rense med aceton. Videre kommer det som jeg er usikker på, legge ca tre lag med glassfibermatte vått i vått med polyester. ( eller epoxy? ) Deretter et lag med karbonfibervev og epoxy. Til slutt en UV-bestandig klarlakk. Høres det fornuftig ut? Tenker det vil se bra ut og med karbonfiberduken.. ? Er det noen som har innvendinger eller vet om andre måter som er bedre? Kostnad er med i beregningene.... Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
ivar Svart 22.Juli.2014 Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 God plan om båten hadde vært av glassfiber. Terhi er støpt i abs plast Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kaptein storm Svart 22.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2014 (redigert) Ja men ikke denne modellen. http://www.terhi.tx.fi/service.cntum?pageId=115966 Som du ser er dette båter laget for terhi på 70-tallet med GRP.. Men, god plan altså? Redigert 22.Juli.2014 av kaptein storm (see edit history) Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
kaptein storm Svart 23.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2014 Har sendt en mail til Svas kjemi som jeg har sett flere lovord om her inne på forumet. Virket på tlf. som om han kunne være behjelpelig. Sitér dette innlegget Det finns to typa sjømenn.. De som har gådd på grunn, å de som blir te å gå på grunn! Frøkta æ e litt a bægge dela;) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.