eagl Startet 24.Juli.2014 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2014 Har nettopp kjøpt en båt med 25 hk evinrude mener det er en 95 modell. Den har stått på lager de siste tre årene. Starter veldig fint og går greit på lavt turtall. Når jeg gir gass slik at spjeldet åpnes helt begynner motor å hoppe og riste. Jeg har tatt av en og en plugghette og den går fint på begge. Har skrudd av og tørket forgasser. Hadde ikke trykkluft. Kjørte igjennom bensin også før jeg monterte den på igjen. Hva kan feilen være? Tidligere eier sier at den gikk fint sist den ble brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2014 Prøvd å kjøre med motoren ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Søringen Svart 24.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2014 Vanlige regla: Tøm bensintank, gjør grundig ren, fyll opp med ny bensin. Tøm bensinfilter og rengjør/bytt dette. Sjekk lufteskrue på tank, at denne virker som den skal (regner med du åpner denne fullt opp hver gang du skal bruke motoren). Hvis ikke dette hjelper, må du nok ta opp forgasser, skru ut dyser, rengjøre disse og blåse gjennom alle små luftkanaler med trykkluftpistol. Siden motor stått i 3 år, kan det godt være avleiringer i dyser / kanaler som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
eagl Svart 28.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Da er bensinslange byttet. Plugger byttet med nye ngp. Forgasser er renset etter alle kunstens regler. Motor starter som en drøm og går fint på lav fart. Men så fort jeg øker turtallet begynner hele motoren å riste og hoppe noe voldsomt. Senker jeg gassen så går den normalt igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Det var ikkje tullespørsmål... Eg fikk inntrykk av at testen din foregår uten belastning. Eg har vert borti samme merkelige sak på ein motor, men ved belastning virket den heilt fint så eg gjorde aldri meir med det. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
VO`n Svart 28.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2014 Foringene rundt boltene som går fra stammen til motoren som er gåene? Da kan motoren virke litt løs, mulig værre på høyt turtall? Sitér dette innlegget Link to post
eagl Svart 29.Juli.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Har kjørt med motor. Den går veldig fint på lav fart men når turtallet økes rister motor og den får ikke opp farten. Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Noe er vel løst, gå over alle bolter.. Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 29.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2014 Hei du.. Lag en filmsnutt! Last opp på Youtube og del linken med oss her! :-) Vil bli myye lettere å stille diagnose. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.