Rikki Tikki Startet 25.Juli.2014 Del på Facebook Startet 25.Juli.2014 (redigert) På toppen av forgasseren er det et hull som går ned til toppen av rommet til flotøren. Når jeg pumper bensin fra tank eller starter motoren så kommer det rikelig med bensin ut av forgasseren. Det er altså det hullet som sitter på toppen av forgasseren, rett over justeringsskruen. Takker for alle svar. Redigert 25.Juli.2014 av kapten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 25.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Jeg skrudde av forgasseren i går, og den så veldig bra ut innvendig. Kan ikke huske å ha vært borti forgassere med hull (ventilasjonshull?) På toppen. Skal dette hullet være der? Dette er altså en 80-talls yamaha. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.Juli.2014 Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Ventilasjonshull er det i alle forgassere. Det som får forgasseren til å renne over er på grunn av feil med flotøren eller ventilen som flotøren skal stenge, sjekk dette. Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 25.Juli.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2014 Ok. Takk for svar. Dette skal sjekkes opp i morgen. Flotøren virket tilsynelatende bra. Ikke bensin i "ballene", og vippe mekanismen virket grei. Er det enkelt å se hvilken ventil flotøren skal stenge? Og om det i så tilfelle er ventilen; betyr det at den er tett eller slitt? Sitér dette innlegget Link to post
Bodin Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Fant du ut hva som var årsaken? Har akkurat det samme problemet med min yamaha 20 hk 2 takter fra 1983..motoren starter men stopper etter noen sekunder. Så etterpå at når jeg pumpa på blæra så tøyt det bensin ut fra det hullet øverst på forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 1.Juli.2018 Del på Facebook Svart 1.Juli.2018 Ikke alltid nødvendig å demontere. Sett et skrujern på nedre del av forgasser og gi noen forsiktige slag på skrujern med en hammer. Vibrasjon kan være nok til at flotør slipper.... Sitér dette innlegget Link to post
Bodin Svart 2.Juli.2018 Del på Facebook Svart 2.Juli.2018 Skrotnisse skrev On 1.7.2018 at 20.24: Ikke alltid nødvendig å demontere. Sett et skrujern på nedre del av forgasser og gi noen forsiktige slag på skrujern med en hammer. Vibrasjon kan være nok til at flotør slipper.... Demonterte forgasseren og renset den og justerte flottøren..alt virket greit men får ikke motoren til å gå..Den tenner men ikke noe mer enn det. Når jeg pumpet på blæra nå så kom det hvertfall ikke noe ut av luftehullet på toppen av forgasseren. Har bestilt ny flottør og nål og pakninger men usikker på om det er det nå da. Sitér dette innlegget Link to post
Rikki Tikki Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 Tror bensinproblemet ga seg etter jeg renset forgasseren. Fikk dog aldri skikk på motoren. Mener jeg konkluderte med at at det måtte være rusten eksosventil. Visstnok et problem på disse gamle påhengerene. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juli.2018 Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 eksosventil..? fins ikke det på disse her Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Rikki Tikki Svart 8.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2018 ivar skrev 49 minutter siden: eksosventil..? fins ikke det på disse her Hehehe. Da var det ikke det! men kan det stemme at det er noe i den gaten som ruster med tiden? Er det noen som har kjennskap til slikt så er det vel deg Ivar? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.