Jump to content

Garmin Gpsmap 526s vil ikke vise dybde


jørn

Recommended Posts

Hei

I nye (brukt) båten sitter det en Garmin gpsmap 526s. Det var ingen svinger til den, så jeg kjøpte det. Jeg får den ikke til å vise dybde, kun temp fungerer. Jeg trodde det var noe galt med svingeren, så byttet den i butikken, ingen forskjell. Har prøvd å holde svingeren i alle mulige posjoner, men hjelper ikke. Hva er galt?Det er jo plugg and play, så ikke mulig å koble galt. Har prøvd alt av innstillinger, hjelper ikke. Prøvd også i forskjellige dybder.

Link to post
Share on other sites

Det er en hekksvinger og den må du nok montere bak på hekken i den medfølgende braketten.

Antagelig får du ikke resultat pga den ikke er fast montert og retur signalet ikke treffer ordentlig eller svinger ikke svinger nok.

 

F.eks en innvendig montert svinger ( ikke gjennom skrog) må ha en væske ( vann eller en tynn olje) i holderen

for å fungere.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Da har du kanskje et problem Gpsmap.

Men noen Garmin apparater må ha en egen enhet (forsterker) som skal være montert mellom

svinger og Gpsmap.

Sjekk det, så har du kanskje løst problemet. Den koster noen tusen kr.

010-00397-00 GSD 22 Digital Sonar.

 

Kjenner ikke 526, men hadde Garmin for noen år siden og den måtte måtte ha en GSD enhet.

Mulig 536 fungerer uten, sjekk manualen.

Redigert av Chris284 (see edit history)

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...