Framtia Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Flid Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Rem, det er noen politikere i Moss som har mistet gangsynet. Det blir aldri noen åpning av den brua. Sitér dette innlegget Link to post
Skhuds Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 (redigert) to av landets flotteste badestrender. Noen annen by med to Blått Flagg strender? Siden du spør: Av landets 12 Blå Flaggstrender ligger 4 i Asker. Riktignok ikke by, men tettere befolket enn Moss. Uten at det forringer alt det positive du nevner om Moss! Redigert 30.Juli.2014 av Skhuds (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 (redigert) De flotteste sandstrendene ligger i Rogaland, Solastranden, Selestranden og Borestranden. Ferdig med det, punktum og finale! Her fra Solastranden i august for mange år siden. Redigert 30.Juli.2014 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ms Fortuna Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Men Lars da.... Hva har dette med Moss Gjestehavn å gjøre, som en stakkar etterspør? Ta deg en pille nå, og kom deg til sjøs, nå har du snart kverulert deg gjennom alle trådene her inne det siste døgnet. Kjedsomhet er en farlig ting...Dette sier jeg med all mulig vennlighet og glede... Knut Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Der var du igjen. ja. Litt sideblikk må da være tillatt? Og ser du litt efter, så har jeg da kommet med nyttig info om Moss gjestehavn, eller så du ikke det? Kan det være så farlig med et sideblikk? Har jeg kverulert? Nei, det mener jeg ikke, men jeg har vel lov til å ha andre meninger enn deg? Du sier: "Dette sier jeg med all mulig vennlighet og glede..." Men da har jeg jo gledet deg og har utført dagens gode gjerning. Ha en fortsatt god dag. Jeg gleder meg stort sett til hver dag, spesielt til å komme meg på sjøen for 4 ukers båtferie. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Knutzen1 Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Knoll og Tott?? ;) Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Hyggelig med bilder fra andre steder også Lars, men så alt for lenge siden kan det jo ikke være - for det var jo i farger. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Det er vel sånn ca. 45 år siden jeg tok bildet. Ellers er jeg glad jeg har liten båt slik at jeg kommer under kanalbroen. Vi har hatt noen turer i ruskevær tidligere, og da er det godt med kanalen og Mossesundet videre nordover til Son. Neste tur gjennom Moss blir på fredag. Da er det 4 uker ferie som står for tur. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Det er vel sånn ca. 45 år siden jeg tok bildet. Ellers er jeg glad jeg har liten båt slik at jeg kommer under kanalbroen. Vi har hatt noen turer i ruskevær tidligere, og da er det godt med kanalen og Mossesundet videre nordover til Son. Neste tur gjennom Moss blir på fredag. Da er det 4 uker ferie som står for tur. Meldt ganske frisk vind Lars. Hvor setter du grensen? 10-12 m/s? Skal nedover selv men er litt betenkt angående vind.... Litt på siden men men..... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Free Lillehammer Svart 30.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2014 Sagaenes snekkeskrog bør vel ta en del sjø relativt greit? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2014 Planen er, etter hva værmeldingen sier at vi går fra Son til Hankø i morgen tidlig. Litt sprut blir det nok med sjø inn på skrå forfra, men som Fargo Lillehammer sier, er Saga'n en god sjøbåt. På lørdag er det meldt mindre vind, så da går vi videre rundt Strømtangen og bak Hvaler til Skjærhalden. Det er litt greit med mindre sjø rundt Strømtangen og opp mot Kjøkøysundet der vi får sjøen mer inn på tvers. Saga'n tåler det også, men det blir mye rulling når det står på. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
finnmarken Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Jada, Son er kanskje litt mer fancy enn Moss, men jeg synes det var greit der jeg. Tror ikke jeg hadde orka å ligge inni kanalen, men den nye brygga rett nord for kanalen var helt OK. Billigste gjestehavna jeg har vært i denne sommeren med kun kr 145,- Ser også at Fuglevik, rett sør for Moss, blir nevnt. Der er det bare en kiosk, men det er et veldig hyggelig sted som jeg gjerne slår et slag for. Gjesteplassene har strøm, vann og internett inkludert for kun kr 150,-. Her kan du også fylle drivstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 Fuglevik har også diesel og bensin fylling til priser som er bedre enn det jeg så andre steder i sommer Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 1.August.2014 Link til dette innlegget Svart 1.August.2014 På Fuglevik var det vel 11,99 for diesel, men i Fredrikstad var det desidert billigst diesel til 10,75. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2014 Link til dette innlegget Svart 2.August.2014 (redigert) Når dere i sakte fart tøffer forbi gamle Cellulosen i Moss (alle vet jo at det er 5knop helt forbi gamle papirfabrikken) kan dere nå se et fantastisk samtidskunstverk av den engelske kunstneren Phlegm. En hel vegg med fem langstrakte figurer som tar for seg mennesket, naturen, industrien og industridøden. Veggen er mot Syd Redigert 2.August.2014 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 En gang for mange år siden da vi skulle på ferie sydover fra Son og hadde passert kanalen i Moss, møtte vi den vinden og de bølgene. Så vi gikk tilbake og la oss lengst nord i kanalen for å vente på bedre vær. Men tror du ikke at vinden snudde, fra sydlig kuling til nordlig kuling i løpet av natten? I 4 - 5 tiden om morgenen hoppet og danset vi slik at vi kastet loss og dro tilbake til Son! Så vær litt obs på nordlig vind ved de nye bryggene og selve kanalen i den nordre delen. Og jeg som trodde dette var et spesifikt problem med sørenden ... der ble jeg nesten slengt opp på brygga natterstid i 29-fotsbåten. Bortsett fra dette problemet ... vi frekventerer omtrent Moss gjestehavn, ikke minst pga toget. Her plukker vi opp og leverer gjester som skal fly med Ryan fra Rygge. Skal vi på langtur, er det fullt mulig å seile opp til Moss en torsdags kveld, dra på jobb derfra, og dermed få en liten "kickstart" på ferien. http://www.baatwiki.no/wiki/Moss forøvrig. Disse sandstrendene og andre attraksjoner burde kanskje inn på lokalkartet der. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 ... men fordømt synd at Jeløybrua ble sveiset fast (og noe utrivelig med forurensingen fra tomgangskjøring ved fergeleiet, samt Bastøferga i seg selv). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
GeirFrode Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Brua er sveiset fast, og maskineriet er vel fjernet, så om det blir åpning av den broen noengang i framtiden, tviler jeg sterkt på. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 Dynamitt! Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 4.August.2014 Link til dette innlegget Svart 4.August.2014 flyplass 15 minutter unna med mange internasjonale forbindelser. Er været dårlig, ta en dagstur til London. Ut 0600 hjem 2300. med Ryanair. "Moss lufthavn Rygge" er 15 minutter unna, ja - med bil. Det er ikke helt normalt å ha med seg bil i fritidsbåten sin. Sammenleggbar sykkel er mer normalt - men da snakker vi kanskje om en halvtime? Hvor mye koster evt taxi dit? Det jeg undrer meg enda mer over er http://www.ryg.no/hovedside/til-og-fra/transport-fra-rygge - der står det ingenting om hvordan man enklest kommer seg fra Moss til "Moss lufthavn Rygge". Jeg er usikker på fasit, men har pleid å anbefale tog. Med shuttlebus tar det litt mer enn kvarteret, og med avgang hver time er det i tillegg i gjennomsnitt en halvtimes ventetid mellom ønsket avreisetidspunkt og faktisk avreisetidspunkt. Til og med om toget står det ... "Man kan lett ta seg til Moss lufthavn Rygge enten man reiser med tog fra Gøteborg eller man reiser med tog fra Oslo sentralstasjon". "Med båt" ... står det også om at man kan ta Bastøferga fra Horten, men det står fremdeles ingenting om hva man skal gjøre når man står på fergeterminalen i Moss med to store kofferter og skal videre til Rygge. Underforstått, enten er Moss lufthavn Rygge beregnet på publikum fra Gøteborg og Oslo, eller det er såpass opplagt hvordan man teleporterer seg fra Moss til flyplassen at det ikke trengs å nevnes. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 5.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Når dere i sakte fart tøffer forbi gamle Cellulosen i Moss (alle vet jo at det er 5knop helt forbi gamle papirfabrikken) kan dere nå se et fantastisk samtidskunstverk av den engelske kunstneren Phlegm. En hel vegg med fem langstrakte figurer som tar for seg mennesket, naturen, industrien og industridøden. Veggen er mot Syd Den veggen der var jo helt rå! Skal sørge for å ha kameraet klart når jeg passerer den. Avgangen vår fra Nesodden ble forsinket på grunn av sykdom, men slik det ser ut nå kaster vi loss på søndag. Gleder meg vilt! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
GeirFrode Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Det jeg undrer meg enda mer over er http://www.ryg.no/hovedside/til-og-fra/transport-fra-rygge - der står det ingenting om hvordan man enklest kommer seg fra Moss til "Moss lufthavn Rygge". J Underforstått, enten er Moss lufthavn Rygge beregnet på publikum fra Gøteborg og Oslo, eller det er såpass opplagt hvordan man teleporterer seg fra Moss til flyplassen at det ikke trengs å nevnes. Det er ikke bare du som undrer deg over dette. Selv jeg som bor i Moss har ikke helt klart å finne noen god løsning på transport til og fra flyplassen. Det går en og annen buss fra lyskrysset ved Nesparken og videre ut til Rygge. Tror det er Nettbuss eller noe sånt som kjører der. I tillegg er det omtrent bare toget som er alternativet, etter hva jeg har klart å finne ut. Derfor har vi som bor på Jeløya "misbrukt" gode venner til å kjøre oss til og fra når det har vært mulig. Hva taxi koster vet jeg ikke. Vurderte parkering av egen bil nå sist, dette koster mellom 500-600 for en uke. Men slapp unna denne gangen også, da vi som nevnt fikk en venn til å kjøre og hente oss. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Jeg har skrevet mail til webmaster@ryg.no om dette forholdet - kommer med tilbakemelding dersom jeg får noe tilbakemelding derfra. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
finnmarken Svart 5.August.2014 Link til dette innlegget Svart 5.August.2014 Mener å ha lest et sted at det går båt fra Sandefjord til Engelsviken.? Dermed går det vel noe transport fra Engelsviken til Rygge? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.