Jump to content

Vask innvendig av tresnekke


Ulk Boble

Recommended Posts

Litt løyent spørsmål kanskje, men jeg lurer litt på om det finnes noen anbefalinger av miljøvennlige vaskemidler som lukter godt og kan kastes i sjøen etterpå. Tresnekken min kommer til å veksle mellom å være fiskebåt, turbåt for venner, familie, ladies, men også et sted hvor man skal kunne slappe av i en harmonisk kabin når det er duket for det. Jeg har med andre ord ikke lyst til at den skal stinke fisk, og at den skal være pittelitt hjemmekoselig, og ikke bare bruksbåt. I og med at hele båten er et lukesystem ( Luker under alle seter, dørkplater osv. Jeg er sikker på at jeg snart finner en vinkjeller også ), så er det ikke noen problem å luke vekk litt ( haha ) utstyr osv, men lukten er ikke så lett å bli kvitt. Fisk setter seg skikkelig altså. Og det er jo nesten uunngåelig at det ikke blir litt søl i dønninger og regn osv. Men jeg tenker Zalo? Hvis jeg vasker alt av treverk med Zalo, hvordan vil dette påvirke treverk og pumper, og er det skadelig for båten å gi dørken en saftig omgang med hellende ferskvann etterpå? Tåler snekken vann? :) Finnes det eventuelt andre ting man kan vaske med, som man også kan slå ut i sjøen? Eller er det noen bedre tips?

Link to post
Share on other sites

Glimrende og punktlig svar, takker så mye :) Jeg tenkte faktisk på grønnsåpe da jeg trykket meg inn for å sjekke svar, ettersom jeg var på jakt etter noe miljøvennlig. Jeg antar at det ikke er noe problem at dette tømmes ut i sjøen? Ser bare for meg at slikt trekker stygge blikk.

 

En annen ting er jo dette du sier med kjølen. Det er veldig interessant. Jeg utforsket båten litt i dag, og drev og løftet opp de forskjellige lukene/platene i dørken for å se under. Helt fremme fant jeg en liten bit med crabstick. Herlig. :) Men jeg tenker på dette med lensepumpe og grønnsåpevann. Jeg antar at blandingen må være rimelig tynn? Vet ikke hvor populært det er for lensepumpen å pumpe ut grønnsåpevann, dog jeg tviler på at det er en verdig konkurrent for oljesølet jeg opplevde hinner av her om dagen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...