Jump to content

Olje treverk innvendig ( tips til fremgangsmåte? )


Ulk Boble

Recommended Posts

Hei. Noen av områdene og veggene og taket innvendig er oljet. Det er en ørliten fare for at jeg forveksler med lakk, men jeg er rimelig sikker på at det er olje. Poenget er bare det at ettersom jeg nå også skal male innvendig, tenkte jeg at det var fint å få oljet olje-delene i samme slengen. Men jeg lurer på om fremgangsmåten er den samme som ved maling? Altså, at jeg skraper og pusser litt, vasker før og etter med whitespirit eller? Så oljer jeg når alt er tørt? Tingen er også det at jeg er veldig glad i disse glinsende, skinnende og speilaktige overflatene, og det er en slik finish jeg vil ha. Får jeg dette ved å påføre mange flere strøk? Og er det noe annet jeg kan gjøre ekstra? Jeg har hørt om slik verniss osv, men aner ikke så mye om dette, eller om det kan tas utenpå olje. Jeg har også hørt at oljen skal pusses litt mellom hvert strøk, altså når den har tørket. Jeg synes dette er litt rart. Er det for at neste strøk skal feste seg bedre? Og skal oljen til fordel blandes ut med noe? Er det noe jeg absolutt bør styre unna, eller tenke på? Og kan jeg bruke en vanlig pensel? Jeg trenger vel ikke å fjerne ALL gammel olje?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...